First Quarter of 2011

 

Nu är ju första kvartalet avslutat (tiden går sjukt fort just nu) och för en gångs skull är jag snabb med en liten kvartalsrapport. As follows;

 

 

 

JANUARI


1 Offerrit av Johannes Källström
2 Katitzi av Katarina Taikon
3 Utlänningar av Theodor Kallifatides
4 Prey av Rachel Vincent
5 Shift av Rachel Vincent
6 Alpha av Rachel Vincent
7 Finns inte på kartan av Carin Hjulström
8 Erotiska noveller av Birgitta Stenberg
9 Livslinjer av Nancy Huston (Prix Femina Läsutmaning)
10 Vickis vintage butik av Isabel Wolff
11 Alfahannen av Katarina Wennstam
12 En vandring i solen av Stig Claesson
13 Igelkottens elegans av Muriel Barbery


FEBRUARI


1 Bergets döttrar av Anna Jörgensdotter
2 Frostnätter av Arnaldur Indridason
3 How I taught my grandmother to read and other stories av Sudha Murty
4 Skynda att älska av Alex Schulman
5 Utrensning av Sofi Oksanen (Prix Femina Läsutmaning)
6 Snabba Cash av Jens Lapidus
7 Skulden av Jodi Picoult


MARS


1 Livläkarens besök av Per Olov Enquist
2 Body and soul av Jade Williams
3 City of Bones av Cassandra Clare
4The Bad Book Affair av Ian Sansom
5 Balzac and the Little Chinese Seamstress av Daj Sijie (Prix Femina Läsutmaning)
6 Vredens tid av Stefan Tegenfalk
7 Nirvanaprojektet av Stefan Tegenfalk
8 The Voyage of the Dawn Treader av C.S. Lewis
9 The Last of the Red-Hot Vampires av Katie MacAlister



Statistik
Antal: 29
Skrivna av kvinnor: 17
Skrivna av män: 12
På engelska: 10
På svenska: 19



 

Emmas kommentar: jag tappade ju bevisligen en hel del i lästakt efter januari (vad hände? livet, tror jag), men samtidigt, förra årt hann jag med 48 böcker på 9 månader, 29 på 3 är ju då i jämförelse inte illa pinkat. Om jag får såga det själv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Vicky

En imponerande lista! Jag började också starkt i år men verkar ha tappat farten helt - jag läser och läser, men böckerna tar liksom aldrig slut :)

2011-04-01 @ 09:11:46
URL: http://bockeretc.blogspot.com/
Postat av: Sara

Katitzi! Ett tag i lågstadiet fick vi diplom varje gång vi hade läst ut en bok. Jag har sparat ett diplom där det står att jag läst "alla Katitzi-böckerna". Jag tyckte om dem då, men nu hade jag helt glömt bort dem.

Tack för att du tog mig med på bokutförsäljningen på IST. Har läst två av böckerna jag köpte, och nu har vi bokat en resa till Kapstaden i maj så jag får nytta av guideboken jag fyndade.

Vi ses!

2011-04-01 @ 10:48:34
URL: http://saradrien.com/sara
Postat av: Sara

Katitzi! Ett tag i lågstadiet fick vi diplom varje gång vi hade läst ut en bok. Jag har sparat ett diplom där det står att jag läst "alla Katitzi-böckerna". Jag tyckte om dem då. Hade jag helt glömt bort dem.

Tack för att du tog mig med på bokutförsäljningen på IST förresten. Har läst två av böckerna jag köpte, och nu har vi bokat en resa till Kapstaden i maj så jag får nytta av guideboken jag fyndade.

Vi ses!

2011-04-01 @ 12:43:29
URL: http://saradrien.com/sara
Postat av: Sara

Oj jag trodde inte att kommentaren kom iväg första gången så jag skickade iväg igen nu när jag satte igång datorn. Men nu fick du lite extra många (och dessutom långa) kommentarer helt enkelt.

2011-04-01 @ 12:47:06
URL: http://saradrien.com/sara
Postat av: Den luttrade bibliotekarien

Hur fort läser du människa?? Jag måste läsa i snigelfart. Försöker läsa på bussen till och från jobbet och en stund varje kväll men det går ändå sakta.

2011-04-01 @ 21:41:52
URL: http://luttradbibbla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0