Lyrans Tematrio - Tegelstenar

Lyrans Tematrio (som jag för första gången deltar i!) handlar den här gången om tegelstenar - vilka minnesvärda tegelstenar man har läst genom åren! Och jag erkänner, det var lite svårt att komma ihåg alla som jag skulle vilja nämna, speciellt när man som jag har alla sina böcker nedpackade i flyttkartonger hemma i Sverige, det går ju inte direkt att kolla i bokhyllan. Men, en lista blev det i alla fall!

 

1. Den första som slog mig direkt var Borta med vinden av Margaret Mitchell. Jag läste den (för första och enda gången) våren då jag var tolv år och fastnade direkt. Jag har faktiskt aldrig sett filmen och vet inte om jag vill det... Jag har ju Scarlett och Rhett i min egenversion i huvudet! Men, det är nog dags för en omläsning snart!

 

2. Den andra självklara var Pestens tid av Stephen King och jag slukade i min första King-feber när jag ver 13-14. Jag avgudade King och den här sitter fortfarande kvar i bakhuvudet på mig! Även om Staden som försvann är min favorit, så kommer den här inte långt efter!

 

3. Den tredje var det faktiskt lite svårt att utse, det finns ganska så många... Någon mer King? Kanske någon av Harry Potter-böckerna eller varför inte relativt nylästa Labyrinth av Kate Mosse? Jag tror faktiskt att jag väljer Riders av Jilly Cooper. "Usch, tantsnusk" säger en del, "Skitkul"säger jag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0