Köphysteri...?

Kanske inte riktigt, men nu har jag köpt ytterligare en bok, och det blir ju hela tre styckna på två veckor (om man räknar bort de som jag köpte via adlibris hemma i Sverige och som min snälla svärmor skall ta med sig, och de vill jag inte alls räkna med) och det är rekord sen Arlanda i början av juni.

 

Så, jag fortsatte på min Terry Pratchett-addiction och införskaffade The Fifth Elephant, som jag just nu bär med mig i handväskan, läser så fort jag får en minut till godo (jag skall strax till banken, hoppas att jag får fem minuter över! ;-)) och som jag till och med drömmer om på nätterna! Den orangefärgare elefenten på framsidan följer mig genom både dagar och nätter, så bra är den alltså! Och jag längtar efter att få gosa ner mig ordentligt i soffan och sträckläsa den, men tyvärr lär det ta ett tag innan jag kan göra det, det är en fulltecknad vecka...

 

MEN, på söndag så kommer min käre sambos familj och vi skall i slutet av nästa vecka åka till Zanzibar och bara slappa, vilket skall bli heeeelt underbart! Och då är det verkligen dags för lite hängmatteläge! Men då borde jag nog köpa en Terry Pratchett till, så jag inte riskerar att vara utan... Förra året när vi var där så hittade jag en begagnad Terry Pratchett, inbunden, som jag inte hade läst. Priset var hissnande 60 USD!! Var nära att svimma och det blev ingen affär....

 

 

 


Kommentarer
Postat av: snowflake

vad fint att du skriver "styckna", det känns så hemtrevligt för en exil-norrlänning. :-)

Bilden ser härlig ut.

2010-09-16 @ 19:38:36
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com
Postat av: Puritans

Very Good! I love it.

2011-01-23 @ 19:36:38
URL: http://puritans.blogimagine.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Puritans: I know, it's great!

2011-01-24 @ 08:15:42
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0