Bär du på författardrömmar?

Jessica på Ord och inga visor frågar sig att eftersom det är vanligt att bokintresserade människor både läser och skriver, gäller det samma om bokbloggare (som ju är oerhört boktokiga)? Hon vill gärna ha så många svar som möjligt, och av dem kunna göra en liten sammanställning över bokbloggares författarambitioner.

 

Hon ställer frågan som gärna får spridas vidare: Du bokbloggar. Skriver du också eget skönlitterärt material? Drömmer du om att bli författare?


Mitt svar har hon redan fått - jag drömmer om att bli författare men skriver för tillfället bara för byrålådan.

Hur tänker du själv?

 

 


Kommentarer
Postat av: It's all about Books

Ja! Det gör jag med!



Fast - meningen är kanske att jag skulle svara i hennes blogg..?



(Jag håller på med två böcker. Den ena har jag skrivit på i 7 år. Den blir aldrig, aldrig klar!)

2010-09-15 @ 21:39:53
URL: http://itsallaboutmesbooks.blogspot.com
Postat av: lucke

Godnatt! Hoppas du har haft en bra dag :P

2010-09-15 @ 22:30:38
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Pockethexan

Skriver o drömmer, sen drömmer man o skriver igen...

Tur att det finns förlåtande byrålådor som inte är kritiska utan sväljer allt man skriver..<;p



Kramis från en Pockethexa med skrivar drömmar..

<;D

2010-09-21 @ 12:10:16
URL: http://www.pockethexorna.blogspot.com
Postat av: Lilo

Dina tankar stämmer iaf in på mig.

Jag är en bok-nörd som jag själv kallar mig.Jag läser mycket, och jag skriver mycket själv. Det mesta är precis som du byrålåde material. Men ska ändra på det nu...f r o m en månad tillbaka ska jag ha som mål att bli klar med första manuset inom ett års tid och skicka in det till en bokförlag. Tiden går och jag blir inte yngre. ;-) Man måste chansa.



Men bokblogg....har en allt-i-allo blogg. Men böcker kommer nämnas där ja och mina egna texter. och andra ting.



Just nu är det bara ett inlägg där, välkommen texten. Men startade upp den idag och ska flytta över gammalt material från min gamla blogg till den nya. Men tror att det är naturligt att de går hand i hand. Man läser ord, och man utrycker sig i ord.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0