Nominerade till Augustpriset 2010

Här är de nominerade till Augustpriset 2010;

 

 

Barn- och ungdomsböcker:

Anna Ehring, ”Syltmackor och oturslivet”

Maja Maria Henriksson, ”Jag finns”

Jenny Jägerfeld, ”Här ligger jag och blöder”

Eva Lindström, ”Jag tycker inte om vatten”

Sofia Nordin, ”Det händer nu”

Lena Sjöberg , ”Tänk om”



Fackböcker:

Henrik Ekman, ”Vargen – den jagade jägaren”

Yvonne Hirdman, ”Den röda grevinnan”

Kristoffer Leandoer, ”Mask. Litteraturen som gömställe”

Magnus Linton, ”Cocaina”

Moa Matthis, ”Maria Eleonora, drottningen som sa nej”

Tina Thunander, Resa i Sharialand, Ett reportage om kvinnors liv i Saudiarabien



Skönlitteratur:

Sigrid Combüchen, ”Spill”

Magnus Florin, “Ränderna”

Johan Jönson, ”Livdikt”

Sara Stridsberg, "Darling River"

Peter Törnquist, "Kioskvridning 140 grader. En wästern"

Magnus William-Olsson, "Ingersonetterna"

 

Jag har faktiskt ingen aning. Hur tänker ni?


Kommentarer
Postat av: Bredevera

Big tnks for interesting and useful site!

2011-05-10 @ 09:51:27
URL: http://bredevera.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0