Kvartalsrapport

För det tredje kvartalet 2010 (shit, tiden går asfort, det här är ju läskigt!) så har jag läst följande böcker:


- - Den vita massajen av Corinne Hofmann

- - Den trettonde historien av Diane Setterfield

- - We were the Mulvaneys av Joyce Carol Oates

- - Ministermordet av Gretelise Holm

- - How it was with Dooms – Atrue story from Africa av Xan Hopcraft och Carol Cawthra Hopcraft

- - Nu kommer min röst att komma från en annan plats I rummet av Lotta Lotass

- - Den motvilliga resenären av Jenny Diski

- - Inkheart av Cornelia Funke

- - Parallell Lies av Stella Duffy

- - Madam, this is Annie av Dianne Case

- - Monstrous Regiment av Terry Pratchett

- - The Fifth Elephant av Terry Pratchett

- - Dead and gone av Charlaine Harris

- - Hoppsan, jag är död! av Arto Paasilinna

- - Have love will travel av Lucy Sweet

 

Bara 15. Jag tyckte att det gick så bra i början av kvartalet. Riktigt bra. Och så räknade jag med att få en ordentlig boost i och med semestern, men jag hittade andra saker att göra... Ja, det kanske inte blir bättre än så här.

 

 


Kommentarer
Postat av: Pockethexan

Kul att man kan komma med lite läsglädje även till ett sådant läsproffs som du (för jag har legat av mig med läsandet ser jag nu när jag ser din lista, för det är inte så många längre, kan det va bloggandet <;p)



Men min 18 åriga svärdotter blev väldigt glad när jag berättade att de kan komma fler Harry Potterböcker, kul nyhet hur säkert är det el. är det bara rykte?



Kramis från en som måste läsa min Grete-Lise Holm som jag har sparat så länge nu, jag e ju halvdanska på mödernet så jag får så många aha-upplevelser när jag läser hennes böcker för jag kopplar ihop huvudpersonen med min mormor som gick bort alldeles för tidigt (ja jag vet att jag har skrivit om det några gånger nu..)



Kramis från en boksyster till en annan!!!



...för du e väl inte intresserad av att bli en Pockethexa du också?! <;D

2010-10-08 @ 11:39:34
URL: http://pockethexorna.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Pockethexan:

Men det blir ju sa, ibland hinenr man med hur manga som helst, och ibland gar det veckor innan en enda blir klar. Jag ahr haft ett ganska bra flyt i ar, jag hoppas att det haller i sig!



Jag bade hoppas och inte hoppas pa en ny HP-bok (om det ar ett rykte far tiden utvisa), det slutade ju ratt bra i den sista boken, vore lite synd att "rycka upp" allt igen och riskera att det blir lite krystat...



Jaa, las Grete-Lise, hon ar sa himlans bra, jag blir alltid lika nojd nar jag har last henne, hon gor mig aldrig besviken! Trakigt om din mormor, det ar alltid valdigt jobbigt nar det blir som sa, jag har liknande saker i min narhet...



Kram!



Ps.

Jag skulle jattegarna vilja bli en Pockethexa, det verkar jattekul! Men eftersom jag for tillfallet bor i Dar es Salaam, sa kan de det bli lite svart. Eller kanske inte?

2010-10-08 @ 11:50:52
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Emmas Bokhylla

Pockethexan:

Men det blir ju sa, ibland hinenr man med hur manga som helst, och ibland gar det veckor innan en enda blir klar. Jag ahr haft ett ganska bra flyt i ar, jag hoppas att det haller i sig!



Jag bade hoppas och inte hoppas pa en ny HP-bok (om det ar ett rykte far tiden utvisa), det slutade ju ratt bra i den sista boken, vore lite synd att "rycka upp" allt igen och riskera att det blir lite krystat...



Jaa, las Grete-Lise, hon ar sa himlans bra, jag blir alltid lika nojd nar jag har last henne, hon gor mig aldrig besviken! Trakigt om din mormor, det ar alltid valdigt jobbigt nar det blir som sa, jag har liknande saker i min narhet...



Kram!



Ps.

Jag skulle jattegarna vilja bli en Pockethexa, det verkar jattekul! Men eftersom jag for tillfallet bor i Dar es Salaam, sa kan de det bli lite svart. Eller kanske inte?

2010-10-08 @ 11:50:59
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Pockethexan

PS:nu har jag hittat artikeln i tidn. om Harry Potter så går det när man e datalös i ett par dagar <;p.DS



Kramis igen!

2010-10-08 @ 12:34:38
URL: http://pockethexorna.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Det var väl inte så dåligt läst? Jag försöker hinna läsa två böcker i veckan, men det går inte alltid.

2010-10-08 @ 14:45:31
URL: http://ylvarosen.blogspot.com
Postat av: Anna Johansson

Man kan bara inte stirra sig blind på hur många man läst, det är ju upplevelsen som räknas. Jag läser mycket i vissa perioder och ganska lite i andra, det kommer ju det som kallas livet emellan ibland...

2010-10-08 @ 18:24:44
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0