True Blood- forfattaren Charlaine Harris!

Valdigt fa av oss som alskar Charlaine Harris' bocker om Sookie Stackhouse och HBO-serien som baseras pa bockerna kan val ha missat att den senaste boken, Dead in the Family, precis har kommit ut. Goodreads har publicerat en intervju med henne som ni kan lasa har.

 

 

Jag ar valdigt fortjust i bockerna om Sookie Stackhouse och hade ett marathon i hostas nar jag laste de forsta atta bockerna i serien. Det blev lite som ett tocken - jag har lite svart att komma ihag nar ena boken slutar och andra boken borjar. Men sjalva historien, den minns jag oerhort tydligt och jag ser fram emot att fa bygga pa den historien!

 

Jag kopte ocksa de tva forsta bockerna som finns oversatta till svenska i julklapp till en van och erkanner att jag forfasades over de forskrackligt fula omlagen. Det sag precis ut som nagon hade hittat en haltaskig bild med vampyvibbar pa internet, klippt in det pa en svart baksida och sedan lamnat skiten till sitt ode.... Langt ifran de fina tecknade omslagen som finns pa den amerikanska utgavan. Nu finns det flera bocker pa svenska, i en ny oversattning med nya omslag, och aven om de inte ar sadar jattefina, sa ar de i alla fall battre an de forra...

 

En sak som jag deesutom tycker om med att ha last bockerna ar att man har nasa for mycket mer detaljer nar man tittar pa serien (som jag erkanner, jag ar oerhort fortjust i den ocksa!) och alla detaler som de ha lagt till for att gora historien mer TV-vanlig. Och jag maste saga att de har gjort ett jakligt bra jobb, jag njuter i fullaste drag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0