Boknostalgi

Jag har på flera bloggar sett frågan om Boken med stort B, den som förändrade hela livet och hur man betraktade omgivningen, den som öppnade ögonen och fick en att se världen med annorlunda färger.


Jag har, eller kan i alla fall inte minnas, någon sådan bok. Oftast beror det nog på att jag inte har insett bokens betydelse i just det ögonblicket, utan kommer på det långt senare, när den ligger kvar och skvalpar i bakhuvudet. Så när sådana frågor kommer så har jagväldigt sällan ett bra svar, kanske inga svar alls. Men när jag har sorterat ut tankarna lite, så vet jag att det finns en lång lista med böcker som har gjort så pass mycket intryck att de alltid kommer att finnas med mig och som jag gärna skulle vilja tipsa andra om.


Det är det den här kategorin kommer att handla om. Alla de böckerna som man i efterhand inser var bland det bästa som hänt en!


Vilka skulle ni nämna i den här kategorin?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0