Hej Litteraturen!

 

Ibland har jag hemlängtan och oftast när det inträffar så handlar det om att det händer något spännande hemma i Sverige som jag skulle vilja ta del av.

 

Just nu sänder SVT en TV-serie om litteraturhistoria, "Hej Litteraturen!" och den hade jag så gärna velat se, varenda avsnitt! Nu är ju inte det riktigt möjligt, särskilt eftersom SVT Play inte riktigt fungerar här i Östafrika, men på något sätt skulle man väl kunna få tag i dem... Jag ville alltid läsa litteraturvetenskap på universitetet, men det kom alltid så mycket annat i vägen, har alltid inbillat mig att det är något jag skall göra när jag blir pensionär!

 

I alla fall, något som jag däremot kan delta i är de sidoprojekt som drivs i samband med serien, som deras planer för att skriva en "Facebook-bok"! Den skall jag absolut delta i, och försöka få till något kul! Det låter som en kanonprojekt och jag tycker att alla skall ta chansen och skriva lite modern, svensk litteraturhistoria!

 

Till "Hej Litteraturen!"s hemsida, och Facebook-projektet hittar du HÄR!

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda Pierre

Hej!

Kul att du gillar vårt experiment med "HEJ-boken" och testa om du kan kolla på serien här http://ur.se/play/158019 kan fungera även fast du är utanför Sverige. Skulle du behöva få en summering av boken för att "haka på" så kan du kika här: http://www.hejlitteraturen.se/2010/07/20/hej-boken-tar-oss-med-pa-dramatik/



Ha en bra dag!

Linda Pierre

UR

2010-07-20 @ 16:12:30
URL: http://www.hejlitteraturen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0