Det är någonting i luften...

Det ligger något i luften just nu. Titti på Hellre barfota än boklös satt bra ord på det; allt går på sparlåga och lusten att blogga tryter. Det kommer nog gå över snart för min del, det är jag övertygad om, men som jag nämnt tidigare, enda sedan jag kom tillbaka till Afrika har jag varit överväldigat av en enorm läslust, men inte av en motsvarande skrivlust. Jag har en hög på säkert sju böcker som en del av mig brinner att berätta om, men samtidigt  så sträcker jag mig hellre efter nästa bok än att bara lite snabbt skriva lite om den...

 

Som i går kväll. Jag stannade hemma och skulle få en massa olika saker fixade, och tänkte i mitt stilla sinne att något skulle väl bli skrivet? Men tji fick jag, jag satt som fastklistrad i soffan och läste "Den Trettonde Historien"av Diane Setterfield tills den var slut. Jag fick den av en kompis som var har och hälsade på förra året (samma som lämnade "Den vita massajen") och jag hade aldrig ens hört talas om den innan den tillsammans med en rad andra böcker hamnade i min ägo och jag har inte riktigt närmat mig den förens nu. Och nu är den slut. "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates kommer förmodligen att bli nästa äventyr!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha :) Jag kommer hela tiden på saker jag vill blogga om, men hinner ju inte!

2010-07-10 @ 15:01:06
URL: http://malinthewriter.wordpress.com
Postat av: Åsa (kafka på jobbet)

Men det måste man väl kunna få unna sig? Att läsa en bok för njutningens skull utan att nödvändigtvis få ner något lite lagom intellektuellt och skojigt läsvärt direkt efteråt? Semester!

2010-07-10 @ 18:48:56
URL: http://www.kafkapajobbet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0