Något jag saknar med Svea Rike!

 

Något som jag verkligen saknar med att inte bo i Sverige är att jag inte kan beställa böcker när jag vill av de som inte går att få tag på här nere (vilket visserligen nog är väldigt bra för min ekonomi....), att jag inte kan kontakta förlag och be om rec-ex (vem vill skicka till Afrika? Frakten skulle bli övehängande) och jag kan inte gå på bloggträffar/mingel om möjligheten nu skulle ges.

 

Och, inte minst,  jag kan inte gå på Bokmässan, som jag älskar. De två gånger som jag varit där har varit riiiktigt härliga upplevelser, jag och en kompis som njutit tillsammans, shoppat enorma mängder böcker och sedan gått hem och ätit middag, druckit vin och sedan pratatpratatpratat om våra upplevelser halva natten. Jag saknar det något enormt!

 

Så, jag var inställd på att sitta, grön av avund, och läsa om allas underbara upplevelser på olika bloggar och längta förgäves.

 

Men, men, min sambos underbara familj komemr på besök snart, och just den helgen, åker vi till Zanzibar för att tillbringa en vecka där och det skall bli så härligt! Så, jag skall förmodligen kunna överleva den helgen utan att behöva fundera så mycket på vad som pågår i Göteborg... ;-)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bara Böcker

Jag har (skamligt nog ) aldrig varit på en bokmässa - men skulle såå gärna vilja uppleva det minst en gång!=)

2010-08-26 @ 12:54:35
URL: http://barabocker.blogspot.com
Postat av: Sanna

Har aldrig heller varit på bokmässan, men man borde väl åka någon gång. Jag kan få för mig ibland att det bara är för branschfolk, som mässor är mest... Men föreläsningarna lockar ju absolut!



Nästa år kanske? =)

2010-08-26 @ 15:44:02
URL: http://ochsolenharsingang.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0