En Bok För Alla - Höskollektionen

En bok för alla, som är ett av mina favoritförlag, släpper snart sin höstkollektion (kan man säga så om böcker?) och vuxenböckerna verkar oerhört intressanta (du kan se hela listan här), jag kommer nog vilja ha allihopa! Men jag tittar extra mycket på  Kvinnor på ett tåg av Anita Nair

 

Men, brukar det alltid vara så här få? Bara fyra nya. Kanske minns jag fel...

 

Och jag är lite förvånad, brukar inte EBFA vara billigare? 55 kronor kostar de vuxenromaner som kommer ut till hösten, vilket i och för sig inte alls är dyrt, men jag minns när de brukade kosta 26 kronor. Eller är det jag som lever på Hedenhös nu?

 

I alla fall, jag gillar tanken bakom En Bok För Alla, att bra litteratur skall vara billig och lättillgänglig, så jag tycker absolut att ni skall kolla in på deras hemsida och hitta något som passar er smak!


Kommentarer
Postat av: Bara Böcker

Åh, jag hade aldrig hört talas om "En bok för alla" - tack för tipset! =)



Ett tips till dig när det gäller böcker om sorg, en ungdomsbok visserligen, men stark och gripande ändå, Alice Kuipers "Livet på en kylskåpsdörr".

2010-08-13 @ 19:23:39
URL: http://barabocker.blogspot.com
Postat av: Titti

En bok för alla har tidigare fått statligt stöd, men det drogs in av den nu sittande regeringen. De var därför tvungna att dra ner på sin utgivning. Och det är nog mest vuxenutgivningen som blivit lidande av det. Själv prenumererade jag på deras familjepaket i flera år och tyckte det var väldigt synd att de var tvungna att dra ner på det. Som tur är finns de i alla fall kvar.

2010-08-13 @ 20:38:09
URL: http://hellrebarfotaanboklos.blogspot.com/
Postat av: C

blev också glad av att se att En bok för alla överlevt de indragna stöden

2010-08-13 @ 22:06:39
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Linnea

Du har missat maktskiftet i Sverige. :P Jag är glad att det åtminstone finns en spillra EBFA kvar. En av de första grejerna som hände när alliansen kom till makten var att EBFA skulle läggas ned helt.. Innan dess var EBFA fantastiskt: massor av böcker för 26 kr/st. Jag prenumererade i flera år.. :)

2010-08-13 @ 23:37:42
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Vad trist, det hade jag missat totalt. (svär lite)



Det här blir en valfråga för mig - böcker, läsning, bibliotek och EBFA är riktigta hjärtefrågor för mig!

2010-08-14 @ 07:24:49
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0