A Novel Idea, Dar es Salaam, Tanzania

 

Har i Dar es Salaam finns det en kedja som heter A Novel Idea, och finns (mig veterligen) pa fyra stallen; The Slipway, Sea Cliff Village, Shopper's Plaza och Steer's Complex, inne i stan. Hemsidan ar verkligen inte mycket att hurra over, men butikerna...Butikerna!

 

De ar alla, mer eller mindre supermysiga (den vid Steer's Complex ar lite val liten) och jag kan tillbringa nastan hur lang tid som helst inne i dem, och spendera nastan hur mycket pengar som helst! Det kan bli faaarligt vill jag lova!

 

Mina absoluta favoriter ar butiken pa Shopper's Plaza (ligger ju precis intill ett sofistikerat café som har farsk mangojuice och tonfiskmackor to die for!) och den pa Slipway (for den ar i tva vaningsplan och har en kanonfin barnavdelning). Nar jag bodde ute i Masaki sa prommenerade jag ofta pa helgerna till de tva butiker som ligger dar uta for att skaffa kommande veckas lasning.

 

I helgen var jag i butiken pa Sea Cliff Village och sag deras nya bokhylla (se bild) och den var sa himla fin, jag blev glatt overraskad! Och ena sidan hade de fyllt med afrikansk och afrikansk-inspirerad litteratur och jag hittade direkt tva bocker som jag absolut vill ha! Habegaret vacktes direkt! Tror att det blir ett besok dar innan jag aker hem till Sverige pa semester i mitten av maj!

 

En riktigt bra second hand-bokaffar letar jag fortfarande efter, ar det nagon som har nagra bra tips....?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0