Vad är väl en Bokmässa i Gbg?

Just nu surrar hela Göteborg på grund av Bokmässan, nästan hela bokbloggarvärlden är där och shoppar, träffas, minglar, intervjuar, lyssnar och Gud vet vad. Jag intalar mig själv att jag inte alls är avundjsuk och läser andra bokbloggare som också sitter och trånar, tänker att jag är i alla fall inte ensam.



Fast egentligen är det ine alls så synd om mig, sambon fyller 30 i dag och snart skall vi ut och äta en god middag för att fira. Och jag bor ju faktiskt i ett land som går mot varmare tider istället för ytterligare en vargavinter. har fullt upp på jobbet och senast i dag slog det mig att jag älskar det jag gör. Ibland kan man inte både ha kakan och äta den.


Och sedan blev det lite bättre när jag fick sms från världens bästa B, som jag tidigare har besökt Bokmässan med. Hon skrev att om jag är hemma nästa år, så slår vi på stort med flerdagarsbiljett, fint hotellrum, gott vin, massa snack och shopping. Vi tänker precis lika, hon och jag, och då kändes det ytterligare lite bättre.


För vad är väl Bokmässan 2011 i Gbg, när 2012 redan har potential att bli mycket, mycket bättre...?

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag håller med dig. Trodde inte sambon var ett dugg intresserad av bokmässa, men när jag nämnde det så tyckte han att vi väl kunde åka dit nästa år :-) Vi får väl se.

2011-09-22 @ 19:06:21
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

Trettioårskalas är det bara en gång, Bokmässa är varje år ;)

2011-09-22 @ 19:51:01
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Erika

Bra tänkt där!

2011-09-22 @ 20:17:37
URL: http://erikasbokprat.blogspot.com/
Postat av: Mina burkar

Om man inte kan åka till Göteborg kan man testa detta... :0) Kajsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0