Vart katten då?!

Som jag har nämnt tidigare, så vill jag gärna se hela, och då menar jag HELA, världen och jag är förtjust i de flesta sätt att resa - varje resform har sin charm och för mig handlar det mycket om vilken inställning man har till situationen. Sambon och jag har åkt på en rad olika resor ihop och njutit av dem av just den anledningen att de är som det är. Charter till Kreta, tuktuk i Kambodja, bilat i Provence, familjeresa till Turkiet, båt på Mekongfloden, bilat till Mombasa, snorklat på Zanzibar, kryssat till både Tallinn och Riga osv.

 

Ena resan kan vara sjukt skönt att bara slappa vid poolen, nästa skall det vara lite action och upplevelser. Men allt är i princip lika roligt, det är ofta svårt att göra graderingar.

 

Så, det medför ju ett litet dilemma när det gäller att bestämma sig för vad nästa projekt är, för vi har inga klara favoriter. Vi har pratat en massa om att nästa stora resa skall gå till Indien, för det vore riktigt häftigt. Men nästa stora resa blir nog också vår bröllopsresa eftersom vi gifter oss nästa år och vi är inte riktigt säkra på vart/om vi vill åka någonstans.

 

Därför har jag nu på min terast (dricker inte kaffe) googlat olika passande alternativ, så som;

-Transibiriska järnvägen
-bila i USA
-weekend i Paris
-camping i Småland
-Victoria falls
-Inkaleden

 

Nu skall jag bara spara ner informationen  och skaffa mig själv lite kvällsläsning. Det är ju visserligen rätt långt tills dess, men det är väl bäst att börja i tid om vi skall lyckas bestämma oss.

Under en filt hemma i soffan låter också som ett mysigt laternativ....

 

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Ni kan ju för helvete (ursäkta) inte campa i Skåne på er bröllopsresa!!!!!!!!!!!!! Du kan inte mena allvar! Den resan måste ju vara spectacular på alla sätt!!! Jag röstar för Incaleden.



Kram!!

2011-10-10 @ 16:45:45
URL: http://www.cumlibrisnonsolus.blogspot.com
Postat av: Stéphanie

Bila i Usa!!!! Jag har själv bott i Usa och kört kors och tvärs över landet. Ni måste uppleva det. Helt spektakulära landskap och de skiftar så otroligt mycket att man ibland inte kan fatta att man är i samma land hela tiden. Och det är relativt billigt både när det gäller boende och bensin, så då kan man lägga pengarna på annat. Till exempel en helikoptertur över Grand Canyon ;)

2011-10-10 @ 17:47:04
URL: http://www.boktagen.blogspot.com
Postat av: Cicci

En weekend i Paris låter väldigt romatiskt som bröllopsresa tycker jag. :-)

Jag vill också se hela världen, har dock inte sett så mycket än...

Men om ca en månad åker jag till Afrika, närmare bestämt Egypten. Den resan har stått högst upp länge på min resa, att få se pyramiderna och Luxor ska bli fantastiskt. :-)

2011-10-10 @ 19:39:02
URL: http://ciccisbokblogg.blogspot.com/
Postat av: Hermia

En weekend i Paris kan ju inte vara annat än fantastiskt romantiskt som bröllopsresa! Men de andra alternativen är ju minst lika intressanta...

Transibiriska har vi pratat om ett tag men tänkt att åka tåg kan vi göra sedan när vi blivit (ännu) äldre.

2011-10-10 @ 21:42:21
URL: http://hermiasay.blogspot.com
Postat av: Jenny A

USA!! :D Världens roligaste land på riktigt! Jobbade där -08 och grämer mig fortfarande att jag faktiskt åkte hem och skaffade hund och man. Utan dom så skulle jag lätt dra tillbaka dit and never to return. ;) (Alltså inte så att jag ångrar hund och man, men om mitt liv hade varit annorlunda så...)

2011-10-10 @ 22:30:13
Postat av: Ingrid

För mig hade valet stått mellan Paris och att bila i USA- troligen hade jag föredragit det senare- (lite mera spänning, kanske). USA har storslagen natur och ja, att ha vägen framför sig som ett grått band och en dag som ska fyllas på helt eget bevåg... jo, det lockar.

2011-10-11 @ 08:29:36
URL: http://Ingrids boktankar.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Sarah; nej, inte riktigt, men om kassan ar skral da sa... :-)



Stéphanie: jag har aldrig varit dar, det vore sjukt haftigt!



Cicci: ah, Luxor, det vill jag verkligen ocksa se! Det ar pa min absoluta checklista!



Hermia: ja, Paris ar ju alltid Paris! ;-)



Jenny: du och man och hund kanske aker till USA tillsamman nagon gang i framtiden, det vet man ju aldrig, eller hur? :-)



Ingrid: ja, det ar just bilandet som lockar. otroligt mycket, faktiskt...

2011-10-11 @ 11:43:49
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: J.

Alla alternativen låter ju jättebra, förutom campingen då kanske :)

2011-11-28 @ 18:52:09
URL: http://www.brollops-resor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0