Den felande länken av Stefan Tegenfalk

Tredje och sista delen i  Tegenfalks deckartriologi som inleddes med "Vredens tid".

Som jag har väntat!

...för jag sträckläste första boken och sedan tvåan "Nirvanaprojektet" redan i vintras och hade Tegenfalk-feber ett bra tag efteråt.

 

När det väl damp ned i brevlådan så blev jag verkligen inte besviken; jag gottade ner mig i fåtöljen och sträckläste helt enkelt.

 

Och det går med flygande fläng, men allt börjar bara någon dag efter att "Nirvanaprojektet" slutade, med att Walter tar ledigt och åker på semester till Frankrike, utan att meddela någon vart han skall. Han är arg, eller kanske mest besviken, på Jonna som har dragit på sig en internutredning efter sin klumpiga insats i jakten på Tor Hedman, och pratar knappt med henne. Jonna är själv rätt livrädd för vad som skall hända i och med utredningen och det enda som kan ta bort de tankarna, i alla fall lite, är Alexander som på grund av askmolnet sitter kvar i Sverige och inte på ett plan till Sydamerika. Samtidigt har Säpo lagt locket på allt som har att göra med Leo Bragler att göra, men så kan man inte lämna det, eller hur? tänker Jonna. Och eftersom Walter inte är där så kan man bara gå enligt devisen What Would Walter Do? och köra så det ryker. Frågan är bara om det håller... Med Jörgen Blad hack i häl jagar Jonna vidare, i Väntan på Walter.

 

Det är fullt ös och jag blir inte besviken på hur det hela upplöser sig, inte alls (nu är det bäst att passa sig så jag inte försäger mig), personligen är jag rätt förtjust i maffiga upplösningar med explosioner, blåljus, biljakter och blod. Jajjamensan, är du också det så blir inte du heller besviken!

 

Boken är ett Recensionsexemplar från Massolit förlag.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helena, Massolit Förlag

Hoppla hej, tänkte bara tipsa om att detta inte är allt om Walter ;)



http://www.stefantegenfalk.com/index.php?id=n&nid=00000003&lang=se

2011-11-16 @ 14:30:43
URL: http://massolit.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Nej, vad harligt att hora! Tankte faktiskt att jag skulle sakna honom lite!

2011-11-17 @ 07:26:56
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0