Jag tror jag måste dö en smula...

Det har nu officiellt tillkännagjorts att perioden 19-26 Maj så kommer det att vara strikt ransonering av elen. Det vill säga, ca 16 timmars strömavbrott om dagen. Jag tror jag dör en liten smula... Och ber till Gud att det inte skall gälla ALLA bostadsområden, VARJE dag, men jag har en otäck känsla av att det är precis så det kommer att bli...

 

Jag har nämligen 3 event, 29e Maj, 4e Juni och 3e - 5e Juni, som jag behöver tyrcka material till; fliers, banners etc. och om det inte finns el i industriområdena om dagarna, då blir allt pissigt försenat. Och folk berättar inte att det blir det, utan istället så får man ringa 20 gånger om dagen och fråga om ens varor.

 

Dessutom, om det inte finns el så förstörs allt jag har i kylen/frysen, det blir svårt att sova om nätterna (varmt som fasiken) och man blir skrynklig - inget strykjärn att fixa kläderna med. Och när i katten skall jag hinna LÄSA?! Och skriva?! Det är egentligen största problemet...

 

Dock ser jag en sak som positivt - det var betydligt varmare i januari/februari hur det Stora Elkaoset härjade och det överlevde vi ju, och jag fick en massa läst och njöta av det också, så då borde vi klara det här! Men, myggen börjar komma nu, och som innehavare av ett icke helt tätt och isolerat hem så ser jag det som ett litet problem. Menmen, jag har ju haft malaria tidigare, det där borde jag ju överleva! Dessutom, skulle jag hamna på sjukhus den här gången så har jag en jäkla massa lästid!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag kan skicka lite el till dig... Eller, läsa kan du ju göra i ljuset av stearinljus! Det gjorde jag när jag var yngre och det är ju toppmysigt!

2011-05-15 @ 23:16:10
URL: http://www.cumlibrisnonsolus.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Ja, tack, gärna! Ja, det blir nog en hel del läsande i stearinljuset ett tag framöver!

2011-05-16 @ 07:25:36
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: a-lo (the book pond)

Alltså, ibland glömmer man bort att du bor i ett annat land, men den här typen av inlägg är ju verkligen riktiga wake-up-calls. Jag vet ju själv hur ställd man blir när det är strömavbrott här ibland på några timmar, jag kan knappt föreställa mig att vara utan el dagligen. Men men, människan är duktig på att anpassa sig också, så jag hoppas att allt ska gå bra!

2011-05-16 @ 14:16:35
URL: http://www.thebookpond.se
Postat av: Hermia

Vi som gnällde på Blogger som låg nere... Ja, du ger verkligen andra perspektiv. Uppskattar det väldigt mycket!

2011-05-16 @ 16:26:21
Postat av: Emmas Bokhylla

a-lo: ja, det ar onekligen lite pafrestande ibland - speciellt efter nagra dagar, da man inte kan ha mat hemma, har inget varmvatten (eller kanske inget vatten alls) och inte har kunnt gora nagot vettigt hemma den senaste veckan.... Men jag tror att det gar bra, det har ju gatt forut! :-)



Hermia: Tack, vad glad jag blir! Fast ajg tyckte ocksa att det var jobbigt nar blogger lag nere! :-)

2011-05-17 @ 07:34:04
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0