Books First, Nakumatt, Mombasa

Alltså, när vi sade att vi skulle äta brunch på Books First i Mombasa, så trodde jag ju självklart att det var ett bokcafé, men tji fick jag...

 

 

 

Men, de hade i alla fall en killer mangojuice, alltid något.

 

 

 

Men, sedan hittade jag till Nakumatt-butiken (typ en kombo mellan Åhléns och ICA) som låg i samma byggnad och deras Mad About Books avdelning (och som förmodligen hade någon koppling till Books First, dock är det inte helt klart hur...). Jag besökte flera av de olika Nakumatt-butikerna under vistelsen i Mombasa, de var relativt välsorterade vilket jag njöööt av!

 

 

 

Dock har jag slut på mitt lager av böcker för min Prix Femina läsutmaning som jag hade med mig från Sverige, så jag tänkte passa på att införskaffa lite nytt nu på Nakumatt. Dock glömde jag listan av pristagare hemma i Dar es Salaam, vilket komplicerade det lite för mig och resulterade i att jag inte hittade några Prix Femina-pristagare... De fanns säkert där, men jag hittade dem bara inte. Det går nog att hitta dem här i dar också, men det hade varit skönt att hitta dem, i fall A Novel Idea inte har alltför många (jag behöver ju 8 till! Skall ge mig ut på jakt i helgen).

 

Dock hade ALLA Nakumattbutikerna i Mombasa ett rejält reabord och där fyndade jag i omgångar. På reaborden fanns nästan bara chicklitt och hårdkokta deckare och eftersom jag har haft en rätt trög månad och skulle behöva lite lättsmält läsning så bestämde jag mig för att satsa på en rejäl hög med chicklitt.

 

 

Vilket jag gjorde både en...

Och två gånger (gång nr 3 kom inte med på bild...).

 

 

Nu jäklar skall här läsas chicklitt!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: a-lo (the book pond)

Ja, herregud vilken chick litt-fest. Intressant att skåda att det inte är ett enda par skor på omslagen, tycker att det alltid är det annars. Boken längst där nere till höger, är det motsvarigheten till svenska Bonde söker fru ;)

2011-05-02 @ 20:26:18
URL: http://www.thebookpond.se
Postat av: a-lo (the book pond)

Ja, herregud vilken chick litt-fest. Intressant att skåda att det inte är ett enda par skor på omslagen, tycker att det alltid är det annars. Boken längst där nere till höger, är det motsvarigheten till svenska Bonde söker fru ;)

2011-05-02 @ 20:28:59
URL: http://www.thebookpond.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Ja, nu jaklar blir det chicklitt! Och jag var glad for omslagen, aven om jag alskar skor sa star de mig upp i halsen ibland, i alla fall pa omslagen... Och du har helt ratt, boken ar en Australiensisk version av Bonde Sóker Fru, den var ratt gullig, faktiskt!

2011-05-04 @ 09:00:45
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0