Läsutmaning: Nostalgi!

Cicci på Ciccis Bokblogg har en läsutmaning som jag absolut måste vara med i, den fokuserar nämligen på nostalgi och det är något som jag är oerhört förtjust i!

Utmaningen går ut på att man skall läsa böcker som man en gång i tiden älskade, böcker som det kanske inte längre ens går att få tag i och som man vill dela med sig av till andra bokintresserade! Det är fyra böcker på ett år som gäller!

 

Tycker ni att det låter intressant? Gå med du med, här hittar du mer information!

 

Ett jättefint initiativ och jag vill absolut vara med!! Mitt enda problem är att alla mina gamla älskade böcker ligger nedpackade hemma i Sverige, så jag får improvisera lite och hitta böcker som jag älskade då och som fortfarande går ett få tag i... Eller, man kanske skulle göra ett besök på Nordic School (tidigare Svenska Skolan), jag råkar veta att de har hur mycket böcker som helst från 80-talet, jag kanske kan låna och läsa från dem...? Men det ordnar sig alltid!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0