Komplicerade ställningar

Den här månaden är det elransonering här i Dar, vilket betyder att man i princip när som helst kan stå utan el. Överlag är det helt okej för mig, det bruakar gå bra ändå och vi har gasspis och en mängd ljus hemma, men ibland är det fruktansvärt irriterande.

 

Som när man har viktiga texter man vill jobba på, kommer hem och inser att det inte finns någon el, att det inte har funnits det på väääldigt länge och att det finns ca 20 minuters batteri kvar på laptopen.... Så, då blir det varken bloggande eller artikelskrivande och ärligt talat, då kokar jag bara. Och elen kommer tillbaka 23.30. När det händer flera dagar i rad så blir jag desperat och fór att mota det i grind så har jag i dag tagit med mig laptopen till jobbet och laddar den här. Förhoppningsvis har vi el hela dagen på kontoret....

 

Hur läser man i det här kolmörkret då, undrar ni kanske? En baggis, säger jag. Man helt enkelt lägger sig i en fotölj med benen över armstödet, tar en vinflaska med ett brinnande ljus i och klämmer fast det mellan benen och sedan sjunker man ihop tillräckligt så att man kan läsa i skenet av ljuset. Viktigt är att försöka undvika att få stearin överallt eller bränna upp alltihopa. I går lyckades jag hyffsat bra, kunde läsa i mer än en timme innan jag fick nog. Men jag vill verkligen inte göra det varje kväll, så jag hoppas att vi har el i kväll!

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Kan riktigt se det framför mig hur du sitter där hopvikt i fåtöljen och läser med vinflaskan i kläm.

2011-01-07 @ 11:53:02
URL: http://www.saraspekulerar.blogspot.com/
Postat av: Bokomaten

Haha, jag såg det också framför mig. Nöden har ingen lag. Låter inte helt bekvämt, du kanske kunde överväga att ställa ljuset på något bredvid istället?;)

2011-01-07 @ 12:17:17
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Sara: ja, herregud, det ar en syn for gudar. Jag sitter som ett S och far formodligen gamnacke pa kuppen...



Bokomaten:Precis, men det var det vart! Jo, jag har forsokt, men eftersom vi inte har nagot koksbord, utan bara soffbord sa vill det sig inte riktigt....

2011-01-08 @ 06:10:17
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Lisa H

Hihi! Låter väldigt akrobatiskt avancerat det där. Bra gjort! Som sagt, nöden har ingen lag :)



Men hur orkar du? Jag skulle nog få väldans ont i huvudet av att läsa i ljuset av endast ett stearinljus. Ajaj, vad mina ögon skulle få jobba och bli ansträngda..

2011-01-09 @ 20:51:14
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Lisa H

Hihi! Låter väldigt akrobatiskt avancerat det där. Bra gjort! Som sagt, nöden har ingen lag :)



Men hur orkar du? Jag skulle nog få väldans ont i huvudet av att läsa i ljuset av endast ett stearinljus. Ajaj, vad mina ögon skulle få jobba och bli ansträngda..

2011-01-09 @ 20:51:52
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Lisa H

Hihi! Låter väldigt akrobatiskt avancerat det där. Bra gjort! Som sagt, nöden har ingen lag :)



Men hur orkar du? Jag skulle nog få väldans ont i huvudet av att läsa i ljuset av endast ett stearinljus. Ajaj, vad mina ögon skulle få jobba och bli ansträngda..

2011-01-09 @ 20:52:31
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Anonym

2011-01-09 @ 20:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0