Pen & Mic!

Elsie Eyakuze på The Mikocheni Report tipsade mig om  den första Pen & Mic-festen. Ett litterärt event där det skall vara uppläsningar av diverse Tanzaniska författare( bland annat Langa Sarakikya och Walter Bgoya (som jag faktiskt inte känner till, men som jag hoppas stifta närmare bekantskap med i kväll), spelas jazz och sedan skall Muzungo Kichaa (dansk kille uppvuxen i TZ som sjunger på Swahili, väldigt populär) spela! Hela eventet är gratis, vilket väldigt bra, men det som är ännu bättre är att det arrangeras på en resturang bara 2 minuter från mitt kontor!

 

Jag hoppas verklgien att det finns försäljning av böcker av Tanzaniska författare på engelska, för jag tänkte besöka bankomaten innan och se till att jag har ordentligt med cash!

 

Enda smolket i glädjebägaren är att jag bara kan stanna en timme, efter det har jag annat inplanerat som jag måste gå på. Skit också....

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0