Kommentar: True Blood

Nu har jag tittat klart på säsongen och det blev ju bra till slut!


Övergången mellan boken till TV-serien tycker jag att de har klarat bra, klart att det finns en massa extraspår och förändringar, men det är snyggt gjort. Till exempel älskar jag Tibault, Kung av Mississippis, livskamrat, Sams ganska knäppa familj och Jessica är en ny storfavorit!


Sedan, ett nytt favoritcitat, från avsnitt 10, runt 45e minuten;


Pam till Eric;

- Men jag VILL INTE ärva din gård på Öland, det är trist och blåsigt där!

Kommentarer
Postat av: Lingonhjärta

Åh vad jag älskar True Blood. Och jag tycker så mycket om att de lägger in små svenska referenser lite överallt. Håller även med om att övergången mellan böckerna och serien är snyggt gjord. Ofta brukar övergången störa mig från bok till serie eller film men inte den här gången :)

2011-04-15 @ 15:03:35
URL: http://lingonhjarta.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Ja, jag gillar ocksa det, pratar svenska etc. Och som sagt, overgangen ar riktigt snygg, jag gillar alla nya sidospar, vanligtvis brukar det stora, men den har gangen ar det bara yummy!

2011-04-16 @ 09:40:49
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0