Trött, slö och överhettad

Det är något fel på mig just nu, jag är så fruktansvärt seg. Seg som i vill-gå-och-lägga-mig-när-jag-komemr-hem-kvart-över-sju-seg.

 

Jag har svårt att rycka upp mig, jag är överdrivet retlig och får lätt ont i huvudet och blir illamående. Trodde att det var malaria igen (huvudvärken/illamåendet tydde på det) men efter att ha testat mig så visade det sig att det inte alls fanns några malariaparasiter i mitt blod.

 

Jag är på en nivå att även om jag läser en bra bok (Pride av Rachel Vincent, nr 3 i serien om werecat Faythe) och har en påbörjad text om mitt liv i Afrika (tack för alla frågor, vad glad jag blir!) så vill jag helst av allt bara frysa mig till en isbit i duschen och sova, gärna med full AC på och kanske en blöt handduk över mig....

 

För jag gissar att allt det här beror på värmen, som nu börjar komma igång ordentligt. I går gick vi fram och tillbaka till en resturang som ligger ca 5 minuter från lägenheten och när jag kom hem (lagom däst efter maten) så var jag genomsvettig, som en nybadad säl.... Och det var runt halv tio på kvällen. Jag är så oerhört tacksam för att jag har en utbildning och en tjänst som gör att jag slipper arbeta utomhus alt. i verkstaden utan sitter på ett luftkonditionerat kontor i alla fall 75% av dagarna.

 

Men vetskapen om att den här värmen når sin peak i Dec-Feb är egentligen inte ett problem, eftersom efter några veckor så har jag vant mig och tycker isället att det är rätt så skönt, det är övergångsperioden från den kallaste Tanzaniska vintern på flera år (det gick ner under +18C på nätterna, brrrr) till hettan och luftfuktigheten som kan vara lite krånglig.

 

Dock har det börjat komma lite skurar, vilket betyder att "lilla regnperioden" snart är här. I våras var det rätt kraftiga regn, och det blir nog inte lika mycket den här gången, men såhär såg det ut då;

 

 

 

Men, jag tror att det här snart går över och att jag då kommer tillbaka till normalt bloggande... ;-)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Usch då, jag känner samma sak fast med kylan! Lite svårmotiverat att kliva upp när det är grått, regnigt och kallt ute och framförallt MÖRKT! Tack och lov att det snart är november så man kan dra fram ljusstakarna.. hehe! ;)



Krya på dig! Kram!

2010-10-27 @ 09:25:17
Postat av: enligt O

Lilla regnperioden, i Göteborg är det ständig regnperiod. Varmt regn på sommaren, kallt på vintern! Sköt om dig och återkom med ny energi snart.

2010-10-27 @ 09:52:16
URL: http://www.enligto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0