Arlandas Pocket Shop

 

Att handla pa Pocket Shop pa Arlanda ger mig alltid lite angest, mest for att jag vet att det nu ar allt ifran 11,5 manader till 6 manader innan jag kommer att kunna cruisa runt i en svensk bokhandel. Och nej, det ar inte synd om mig, jag cruisar runt i afrikanska bbokhandlar sa ofta jag vill och min situation ar ju med gladje sjalvvald, men om det ar nagot som jag saknar sa ar det tillganger till svenska bocker. For jag laser ju om dem ratt mycket, och det ar en del bocker som man kan fa ett sug efter, som bara inte ar tillgangliga har nere. Och jag kan ju inte be alla jag kanner skicka ner bocker stup i kvarten, inte heller alla som aker till Sverige ta med sig en bunt, det gar ju inte i langden...Boksamlare som jag ar - storre delen av dem skall ju hem igen!

 

Sa, nar jag koper bocker dar i sista minuten, sa forsoker jag valja bocker som jag med stor sannolikhet inte kommer att stota pa har i Dar es Salaam pa ett bra tag. Jo, Marika Cobbold Hjörne skriver ju pa engelska, och jag stod och valde mellan henne och Maryse Conde, men det ar anda troligare att Maryse dyker upp pa bokhandlarna haromkring, aven om man aldrig kan vara 100% saker. Dock gar ju det mesta att bestalla, om det skulle vara akut....

 


Kommentarer
Postat av: Mind the Book

känner verkligen igen mig i din beskrivning av stå där i arlandas pocketshop. dystert och desperat även om man är på väg till frivillig exil. för min del England, inte lika långt.

just nu ser jag verkligen fram emot svensk sommarpocket!

2010-06-14 @ 21:45:49
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0