I-landsproblem och litteratur om döden

Jag gjorde en beställning av böcker om sorg och döden för snart två veckor sedan på adlibris.se (Och NEJ, de skickar absolut inte paket till Afrika - det landade hemma hos min ömma moder) efter en massa bra tips från andra bloggare (TACK allihopa) och eftersom min kära svärmor har erbjudit sig att ta med sig ett paket till mig när hon kommer ner och hälsar på, så tänkte jag stoppa en bok eller två (obs, pocket!) i det. Men jag kan ju inte be henne ta med 6 böcker, utan bara två, så nu måste jag faktiskt välja...

 

Innehållet i paketet...

 


-Döden ar livsviktig av Elisabeth Kübler-Ross (efter tips av min kusin som har läst den och min mamma säger att den är jättebra)
-Livet efter döden av Deepak Chopra (min chef som dog var väldigt filosofisk och läste en mass indiska filosofiböcker, så jag tänkte ge det en chans. Egentligen är jag oerhört misstänksam mot Deepak Chopra, men man skall ju vidga sina vyer....)
-Hoppsan, jag är död av Arto Paasilinna (alltså, jag har en del galghumor, och trots att jag grät som ett litet barn när det här hände, så tänkte jag att humor behövs ju alltid...)
-Hush, hush av Becca Fitzpatrick (nej, har förmoligen inte ett dugg med döden att göra, den bara slank med i min glädje över att kunna köpa böcker, jag har gått och varit sugen på den ett tag)
-Dödahavsrullarnas hemlighet av Michael Bignet (nej, inte den här heller, men den kom upp när jag sökte på "döden" och jag har alltid varit nyfiken på dem, så...)

 

Det här måste jag fundera lite på.

 

Vilken skulle ni välja?

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Oj,oj, inget lätt val det inte. Jag hade nog valt Hoppsan, jag är död och Hush, hush.



Jag önskar dig lycka till.

2010-08-25 @ 18:35:22
URL: http://www.bokbrus.se
Postat av: Anna Johansson

Jag skulle nog flirta med svärmor och försöka få henne att ta med allihop! De verkar bra alla.

2010-08-25 @ 23:41:41
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0