Vart brukar ni läsa?

En del manniskor har sina bastamda platser for lasning, sa ocksa jag. Men de bestamda platserna brukar andras lite genom aren. Jag brukade alska att lasa i badkaret, men sa flyttade jag och det fanns inte langre nagot badkar att lasa i. Da blev det min mjuka sang som blev det nya favoritstallet. Sedan flyttade jag igen, osv.

I dag ar det en tjock, bullig och ganska sa hard fotolj i mitt minimala vardagsrum som ar det basta stallet att lasa pa. Man lagger sig som en fallkniv, med benen over det ena armstodet och overkroppen mot det andra. Har man tur sa kommer katten och lagger sig coh purrar pa magen och da blir stallet annu mer perfekt.

Fotoljen star dessutom mitt emot dorren till bakgarden dar grannarna (eller husets vakter, jag ar inte helt saker) odlar vattenmeloner, bananer och elefantbonor. Tidiga mornar sa luktar det himmelskt och jag brukar oppna dorren och ligga dar och kika ut. Sena eftermiddagar ar det kvallsol som valdigt val ackompanjeras av ett glas vin eller en flaska Kilimanjaro.

Vilken ar din basta lasplats?

 

 


Kommentarer
Postat av: Kjellebba

Awesome site!

2011-06-10 @ 10:47:55
URL: http://kjellebba.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0