Just nu...

...läser jag "Fallet med de försvunna böckerna" av Ian Sansom.

 

Har hunnit nästan hälften och stör mig onekligen lite på hur mesig Israel Armstrong är. Sjukt mesig och blir överkörd precis hela tiden. Men sedan började jag tänka efter lite. Man är faktiskt inte så jäkla kaxig när man är hel ny på ett nytt jobb, i en ny stad, dessutom i ett nytt land. Tro mig, så jäkla kaxig var i alla fall inte jag. Jag hade visserligen tur när jag flyttade hit - hade vänner till familjen att bo hos, som visade sjukhus, mataffären (ännu viktigare; bokhandlarna!!), hur man köper el, visade mig runt i staden etc. Men lätt nervös och ansträngde mig för att inte trampa någon på tårna. Nu var visserligen ingen av mina kollegor så glana som Israels, men ändå.

Helt plötsligt fick jag enormt mycket sympati för den stackaren. Och började gilla boken på ett helt annat sätt.


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Så många böcker, så lite tid. Den här står i hyllan och jag vill verkligen läsa. Ville till och med läsa de här böckerna på engelska innan de blev översatta men av någon anledning har det inte blivit av än. Suck, verkar ju så himla bra avslappningslitteratur.

2011-09-27 @ 09:09:00
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Visst ar det sa, att man har hur mycket som helst som skall fa plats pa pytteliten tid. Ibland ar mitt lasande oerhort valplanerat for att jag skall hinna med allt, ibland blir det bara nasta bok i hyllan. Bada har sin charm, bada hugger ner i det enorma forradet! :-)

2011-09-28 @ 07:46:04
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Anonym

allt bra?:D

2011-09-28 @ 08:03:30
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0