Inred och bo som i en bok...?

 

När jag läser om magiska trädgårdar, vindlande slott och knakiga gamla trähus med torn och tinnar, då går jag igång extra mycket på berättelsen de finns med i. Jag vill ha en prunkande magisk trädgård där allt växer ( hej Min morbror trollkarlen!), enroma slott (hej valfri Bröderna Grimm-saga!) eller vindlande torn i trä (hej Mumintrollen!) i min vardag och problemet är att de liksom har blivit lite av mina preferenser när det gäller att hitta ett framtida boende. Min sambo är minst sagt inte helt road, vaaad kan det bero på?

 

Dock skall det sägas att jag har heltandra preferenser när det gäller själva inredningen. Även om man kan gilla de svalt avskalade ytorna i valfritt inredningsreportage så är min verklighet helt annorlunda. Min förebild när det gäller inredning är någon som har hängt med sen barnsben, någon som jag har älskat djupt och som jag fortfarande beundrar. Så här, liksom;

 

 

Say no more! Så här vill jag ha det hemma hos mig!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter ju helt underbart!!! Lite snurrigt, men underbart none the less! Själv skulle jag gärna bosätta mig i den franska våningen i Joanne Harris "Chocolat" eller på Hogwarts... Det ena kanske mer realistiskt än det andra... =) Ska ni bo kvar i Tanzania eller var föreställer du dig att Findus ska bo?

2011-02-27 @ 00:05:29
URL: http://www.cumlibrisnonsolus.blogspot.com
Postat av: och dagarna går

Vilket underbart hem du kommer att få, fullt med mucklor och pannkakstårtor! Riktigt härlig bloggidé, fick mig genast att gå igång!

2011-02-27 @ 19:20:59
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Sarah: Jaa, Hogwarts eller Chocolat! Ytterligare favoriter! Gud, jag kommer att bli varje marklares varsta mardrom om jag nagonsin far pengar att omsatta de har drommarna i verklighet! Vi bor nog kvar har ett tag till, ett ar kanske, sedan tar jag min lilla kissekatt (Katti) och tar med henne hemm till Sverige, sa blir hon en Findus pa riktigt!



Joanna: Tack! Jo, ett hem fullt med sma roliga detaler, det vill jag ha! Enda problemet ar att jag maste nog bli fortjust i att damma, for det ar jag verkligen inte - annu, i alla fall.

2011-02-28 @ 09:54:11
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Kathleen

Jeg vil bo som i hotellet Weetzie bor i i Francesca Lia Blocks "Necklace of Kisses"! ååå, sykt fint!

2011-03-01 @ 06:14:50
URL: http://kathleen-bean.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0