The Sugar Queen av Sarah Addison Allen


The Sugerqueen är en rätt lågmäld historia om Josey som under hela sitt liv har hållits i stramt ledband av sin numera åldrade mor. Som ett straff för att hon var så svårhanterlig som barn och är så lik sin bortgånge fader, ser modern till att Joseys hela liv kretsar kring att göra hennes till lags och se till att hennes liv blir så bekvämt som möjligt.  Josey själv har för länge sedan gett upp och följer lydigt allt som hennes mamma beordrar henne till, men gör i hemlighet uppror i sin garderob – med resetidningar, romantiska böcker och godis. Men en morgon när hon vaknar, så sitter det en överraskning av det obehagligare slaget i hennes garderob. En överraskning som förändrar hela Josys liv.

 

 

Sarah Addison Allen förtrollade mig med den tidigare boken Garden Spells, jag föll som en fura (även om den hade kunnat utvecklas på många sätt) och den var…ja, magisk, helt enkelt. När jag då öppnade The Sugarqueen så hade jag skyhöga förväntningar, och alla vet ju vad man brukar få för sådana. Men den här gången blev jag inte alls besviken, utan däremot stärkt i min uppfattning att Sarah Addison Allen är en författare i min smak!

 


Kommentarer
Postat av: Lotta - hyllan

Den här vill jag läsa! Jag förtrollades också av Garden spells, underbar bok.

2010-05-25 @ 19:47:40
URL: http://hyllan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0