Det där med bokhylla...

Bokhyllan i garderoben

 

Nar man flyttar in i en moblerad lagenhet som ags av foretaget, sa som vi gjorde, sa kan man inte alltid valja hur man vill inreda. Man far flytta in och ta det for lite vad det ar.

 

Och i vart fall, sa fanns det ingen bokhylla. Inte heller nagon lamplig plats for en bokhylla. Och bor man dessutom ihop med en katt som visade sig vara totalt galen i papper av alla de slag, och helst riva pappret i sma, sma bitar, sa borjar man snabbt leta efter alternativa losningar. For nar jag bodde i studentrum och hade ont on plats i bokhyllorna, da staplade jag dem under ett lampligt bord ett tag (eh, ett par ar), men det funkar alltsa inte har...

 

Jag hittade min i garderoben. En av de storsta, djupaste hyllorna gjorde jag om till bokhylla. dar fick fyra rader bocker plats pa langden, varje rad tre rader pa djupet och runt sju bocker hora! Perfekt tillfallig losninga! Tills...den sopiga garderobshyllan brakade ihop totalt en kvall, och jag fick hitta nodlosningar for bockerna.

 

Nu ligger de utspridda i andra lador och hyllor, dar de trangs med klader, mattor och Gud vet vad. Inte alls en opitmal losning. Mycket obekvamt. Jag vill ju egentligen ha bocker i varje rum, lite overallt, sa man kan njuta av dem coh kanna dess narvaro. Men det lar ju droja ett tag, antingen tills vi flyttar till en annan lagenhet eller till att vi flyttar hem till Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0