Vem vinner Nobelpriset i litteratur...?

I dag kl 13:00 tillkännages vem som har vunnit årets Nobelpris i litteratur. I år har jag faktiskt ingen benhård förhoppning om vem som ska vinna - att jag förra året lyckades tippa rätt (första gången någonsin) och dessutom hade läst pristagaren (även det första gången någonsin) har liksom kylt ner mig lite. Jag menar, två år i rad har man inte sådant flax. Eller inte jag i alla fall. Men i går kunde jag i alla fall skrika "ÄNTLIGEN" högt och ljudligt, det kändes bra.
 
Men, jag hoppas på Ngugi wa Thiong´O (jag har "En blomma av blod" oläst i bokhyllan - oavsett om han vinner så är det hög tid att läsa den) och en lite del av mig vill alltid att Joyce Carol Otes ska vinna, även om jag tror att hon helt enkelt är för populär och produktiv för att komma på tal.
 
Snart lär vi i alla fall veta och om några timmar är det ett nytt namn på allas läppar, biblioteken har lånat ut allt de har och bokhandlarna är damsugade efter exemplar av verken. Som det ska vara, som sagt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanneless%20bokparadis

Charles Taylors tur

Svar: Honom känner jag inte till, tack för tips!
Emma

2016-10-13 @ 09:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0