Seg februari, men TV-serien blomstrar

Förkylningen, som urartade till bronkit, i kombination med en infekterad tand som var tvungen att rotfyllas, gjorde att februari blev en ganska trött, grå och tråkig månad. Den hade absolut sina ljusglimtar, men överlag var det faktiskt segt. Speciellt när man hostade så att lungorna nästan följde med upp, låg utslagen av febern, alternativt satt med uppspärrade käkar och väntade på att nerverna i den attans tanden skulle dras ut. Inte för att klaga, jag är frisk nu och tanden är snart fixad, men jag har haft roligare månader (det är här, mitt i självömkansträsket jag brukar påminna mig om att jag har haft malaria, blivit biten av djur som lagt sina ägg i mig och haft maginfektionerna från helvetet. Bland annat. Så det är synd att klaga). 
 
Tröttheten innebar att det blev utrymme för en del mer stillsammare aktiviteter så inte krävde min hjärnas absoluta närvaro. Ergo, jag återupplivade TV-serieintresset. Hittills har det intresset innefattat hela Buffy The Vampire Slayer säsong 1 och Super Fun Night säsong 1, delar av Spartacus Blood and Sand samt två nya favoriter - Helix oxh True Detective. Självklart hänger Naruto Shippuuden med - det är självskrivet. 
 
(En kommentar om Helix - jag tycker att Walking Dead är liiite för läskigt att titta på innan läggdags och optade därför för ett annat val. Tja, Helix är en ny favorit, men det vete katten om det är något enklare att sova om nätterna....)
 
Men, nu har det ju varit bokrea, så TV-serierna kommer förmodligen snart att få stryka på foten igen. Som vanligt går allt i perioder. 
 
Vilka TV-serier tittar ni på när ni är allmänt trötta och sega? Tips mottages tacksamt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bokslukaren

Jag vet inte om mina tips bara gäller om man är trött och seg, men tips har jag:)
- Vampire Diaries!!!
- Chuck
- Supernatural

Svar: Åh, tack för tipsen!
Emma

2014-03-10 @ 11:39:00
URL: http://recensenten.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0