Feelgood och Fantastik

Nu har Bokhandeln FritzStåhl dragit igång igen, den här gången i LitteraturMagazinets regi. Där finns det bland annat tipslistor från oss i redaktionen och jag tipsar lite inom genrerna Feelgood och Fantastik (för alla åldrar). 
 
Bland Feelgood-tipsen märks bland annat nya favoriter som "Supernova" av Marika King, "En man som heter Ove" av Fredrik Backman och "Överenskommelser" av Simona Ahrnstedt, men även några av mina gamla favoriter som "Sushi för nybörjare" av Marian Keyes och böcker från Joanne Harris som har skrivit bland annat "Choklad".
 
Fantastiktipsen är en salig blanding av böcker som är skrivna för olika åldrar, men som jag tycker kan vara intressanta att läsa - oavsett ålder. Alla har jag läst i vuxen ålder och haft behållning av. Där tipsar jag bland annat om en ny favorit - "Urchin och de dansande stjärnorna" av M I McAllister, Paranormal Romance-boken "Halvvägs till graven" av Jeaniene Frost, humoristiska "Carpe Jugulum" av Terry Pratchett och filosofiska "Jessie Lambs testamente" av Jane Rogers
 
 
Flera av de andra medlemmarna i redaktionen har också tipslistor, bland annat Sebastian Lönnlöv, Henrik Elstad, Vesna Prekopic och Anette Blomqvist
 
Har du läst någon av böckerna som jag tipsar om? I sådana fall, vad tyckte du? Och vad tycker du saknas bland mina tips? Tipsa gärna mig - så att jag kan vidga mina läsvyer lite!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har läst En man som heter Ove vilken jag gillade och då vill jag tipsa om Tuomas Kyrös böcker varav det verkar finnas en på svenska, Tiggaren och haren. Den har jag tyvärr inte läst men är den lika bra som de andra jag faktiskt har läst så är den bra :-)

Överenskommelser är bra och en liknande som jag gillade är A Kingdom of Dreams av Judith McNaught.

Svar: De måste jag definitivt titta närmare på!
Emma

2014-03-27 @ 11:05:15
URL: http://emmapafo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0