Tegelstensutmaningen

Jag har blivit utmanad av Books on my mind i Tegelstensutmaningen!  Och det är självklart roligt, klart jag vill vara med!
 
Taggen går ut på att:
- Hitta de 5 tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst
- Hitta de 2 tjockaste böckerna som du har oläst
 
Jag har dock ett litet problem med tagg no 1. Jag har flyttat fyra gånger det senaste året, och förbereder nu flytt nummer fem i nästa vecka. Under de här otaliga flyttarna har jag packat mina böcker i otaliga lådor som burits runt hit och dit, en del har förblivit ouppackade i väntan på nästa flytt och en del ligger fortfarande i de kartonger som  de lades i när jag först flyttade till Tanzania 2008. I senaste flytten bestämde jag att jag i princip bara skulle packa med mig olästa böcker - alla andra får snällt vänta i en friggebod hemma hos mina föräldrar tills ett mer permanent boende uppkommer (ergo, friggeboden är sprängfylld med kartonger, det går knappt att kilva in i den...). Så, å grund av detta så finns alla de tegelstenar som jag har läst inte med mig. Inte alls. I bokhyllan finns en hel del böcker, men som sagt, de flesta olästa och de lästa är små och smala. Så jag tänkte 'fuska' lite och istället för att fotografera dem lista dem (eller, i alla fall några få utvalda, jag minns inte längre allihopa, speciellt inte när de ligger just nedpackade i lådor, minnet sviker mig).
 
Lästa tegelstenar;
 
- Borta med vinden av Margaret Mitchell (1448 sidor)
- Under kupolen av Stephen King (1179 sidor)
- Pestens tid av Stephen King (834 sidor - i den redigerade versionen)
-Liftarens gudie till galaxen av Douglas Adams (880 sidor) 
-Harry Potter och Fenixordern av J.K. Rowling (1008 sidor)
 
Planerade tegelstenar:
 
- Flickan från ingenstans av Justin Cronin (907 sidor)
- Pestens tid - Stephen King (oredigerade versionen, 1222 sidor)
 
Tjoho, det här ska bli ordentlig läsning!
 
 
 
 
(och nu testar jag något nytt serru, skriver det här i kväll och tanken är att det ska tidsinställas och dyka upp i morgon förmiddag, vad tror ni om det? förhoppningsvis fungerar det!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0