Hjärnkapaciteten funderar över framtiden

Den för mig nya genren zombiechicklitt tilltalar mig en hel del, men det är bara ett litet, kanske till och med obetydligt dilemma med att läsa böcker om den stundande zombiepokalypsen. I alla fall om det är precis före jag släcker och ska sova.
 
Då sysselsätter sig nämligen hela min hjärna och all dess kapacitet med att planera inför den kommande zombieapokalypsen. Inte OM den kommer, utan NÄR. Och listan börjar bli lång nu.
 
För att överleva på ett bekvämt sätt i Sverige så behöver man ganska mycket, har jag kommit fram till. En isolerad farm. Miltals av två meter höga stängsel. Solcellsenergi. Kakelugnar. Egen brunn med tillhörande pump. Taggtråd. Jakttorn. Vapen och ammunition. Enorma grönsaksland. Konservreserver. Ved. Pilbåge och pilar. Reserv av sängklader. Medicin. 
 
Jag kan fortsätta i evighet, jag har hållit på med det här i ett par nätter nu....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0