Böcker bortskänkes!

Jag gillar huset jag bor i - härom dagen, tidig morgon, stod en kasse med böcker vid huvudingången. På äkta ta-för-er-sätt. Blev varm i hjärtat av att se det. Nöjde mig med att kika och fotografera. Såg en gammal favorit, "Giftmörderskans dolk" av Robert Westall. Lyckliga den som får den! Redan dagen efter var kassen och alla böckerna borta, förutom ett exemplar av "Snabba cash" som står på elementet borta vid en av hissarna. Jag gillar det här fenomenet, resande böcker. Kanske man borde lobba för en bokhylla i sovrummet, där man kan byta böcker...?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Det där är ju fantastiskt! Jag skulle vilja ha något bra ställe att sätta ut mina... mindre omtyckta böcker på. I området där jag bor har vi så många soprum att det nog inte skulle funka, men hur svårt skulle det vara att göra i ordning ett bestämt ställe?

Svar: Sant, jag ahr funderat på det tidigare, att undersöka hur amn skulle kunna gå til väga!
Emma

2013-07-08 @ 07:56:53
URL: http://bokslut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0