Dags att krypa upp ur mitt hål...

I januari har jag inte bloggat så mycket, mest har det berott på att det har hänt så mycket andra spännande saker i mitt liv att jag inte riktigt har haft tid med bloggen. Jag har flyttat (spännande!), börjat på nytt jobb (ännu mera spännande!), varit på två styckna tvådagarsseminarier med jobbet ( ytterligare spänning!) samt blivit förkyld (inte det minsta spännande).
 
Men, som vanligt har det hänt en hel del på läsfronten, trots alls.
 
Bland annat så har jag....
 
 
...haft mitt första diskussionstillfälle med Vampyrbokcirkeln som Cicci på Ciccis Bokblogg startade. Den första bokcirkeln som jag varit med i, faktiskt. Mycket intressant. Vi skulle ha läst den nya grafiska versionen av Bram Stokers "Dracula" (Jason Cobley/Staz Johnson) samt "Historikern" av Elizabeth Kostova. I och med att jag först förlade "Historikern" och sedan flyttade så hann jag inte läsa klart den, men diskussionerna var i alla fall mycket intresssanta. Jag ser fram emot nästa tillfälle, då är det Anne Rice-tema och det ser jag fram emot!
 
 
 
...sedan har jag (bland annat) läst ut första delen i "The Death Gate Cycle", "Dragon Wing" (fick alla sju delarna i julklapp av Mr. Bokhylla). Det tog lite längre tid än vad jag väntade mig. Sist jag läste den var ca 15 år sedan, men då på svenska. Det tog ett tag för mig att komma in i klassisk High-Fantasy-engelska, men när det lossnade så gick det snabbt. Ser fram emot den andra boken, "Elven star".
 
....och så har jag investerat i nya dekorationer till mitt boende. Självklara dekorationer, till och med. Ingen som känner mig kommer att höja på ögonbrynet. Steg två är att rama in den. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart med muminmamman, trist med förkylning. Krya på dig!

Svar: Tack! Visst är hon underbar?Jag känner mig i princip återställd, ordentlig vila gör susen!
Emma

2013-01-26 @ 12:11:45
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.se/
Postat av: CIcci

Det fungerade ju riktigt bra att "träffas" på fejjan! :-)
För min del är det inte så mycket bloggande heller just nu, har några halfärdiga inlägg på g plus att jag ska göra en liten sammanfattning ang. vår diskussion i vampyrbokcirkeln.
Roligt med flytt och nytt jobb? Vad är det för jobb?
Ser fram emot nästa cirkelträff! Krya på dig! :-)

Svar: Kanonbra, jag gillade verkligen alla diskussionerna och har redan beställt böckerna på nästa träff!
Mår redan bättre, det känns bra! Arbetar mot den ideella sektorn och trivs fantastiskt bra!
Emma

2013-01-26 @ 20:19:21
URL: http://ciccisbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0