Trots att jag tycker att jag knappt hinner läsa...

...så slutade siffran på nio (9) böcker för januari månad. En vild mix av reportageböcker, grafisk roman, serier, fantasy och noveletter. Mycket uppfriskande måste jag säga. Och förvånande. januari har känts som en av de minst läsproduktiva månaderna i mitt liv på mycket länge. Men något har ju blivit gjort i alla fall. 
 
Det där med att börja utnämna "bästa boken" för januari, så långt villa jag inte sträcka mig. Fast om man ska hårddra det så står det mellan tre självklara favoriter; "Under kupolen" av Stephen King, "En man som heter Ove" av Fredrik Backman (som LitteraturMagazinet rapporterar ska bli film, eller i alla fall eventuellt kanske. Äh, filmrättigheterna är sålda, vad nu det betyder i längden. En jäkla snyftare blir det nog ändå, själv fulgrinade jag i badkaret när jag läste ut den. Såja, så var det sagt.) samt "Pepprade praliner" av Viveca Brattström. Mymy. Men en självklar vinnare finns inte ännu. Möjligtvis om ett halvår då jag kan avgöra vilke bok som fortfarande ligger i mitt bakhuvud. Och det är ju ett tag tills dess...

Kommentarer
Postat av: CIcci

Nio böcker var bra! :-)Jag hinner inte läsa så mycket som jag vill (kan undra om jag någonsin hinner det ;-) Men läser gör jag hela tiden dock, men vad det gäller att blogga däremot så går det lite si och så...

Svar: Man kanske aldrig hinner läsa så mycket som amn vill, det kanske är en ond cirkel som alltid kommer att snurra runt? ...och tid att blogga, det har det också varit ont om! :-)
Emma

2013-02-07 @ 07:35:50
URL: http://ciccisbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0