Bulvaner & Bokhandlar

Alltså, jag har läääängtat efter bokrean i flera år. Alla åren i Tanzania så har jag dammsugit internetbokhandlarnas reasidor och vädjat åt min mor att agera bulvan och hämta upp och förvara mina inköp tills jag kom hem sex till tio månader senare och slet upp paketen med lyckokänsla i halsen. Som jag har längtat efter att vara på plats. Om hur enkelt det skulle bli. Härligt. Trevligt. Som julafton igen.
 
Och nu är jag på plats och känner inte alls samma upphetsning. Det är med att det man inte når blir så åtråvärt i ett nötskal. Jag har kikat lite på de olika realistorna och hittat massor av litteratur som jag skulle kunna tipsa om. Ja, en hel massa, faktiskt, som jag tycker att andra borde känna till. Men till mig själv?  Jag vet faktiskt inte riktigt. Inte alls.
 
Har bara bestämt mig för att det blir att strosa omkring i år. Besöka bokhandlar, kika vad de har i sitt sortiment och bara göra spontana fynd. Inget planerande och inget förkryssande. Får väl se hur länge det håller, men ett litet tag i alla fall. Dock finns det ett besök på SF-bokhandelns rea inplanerad och markerad i kalendern. Ett måste. Det enda 'måstet', än så länge.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Felet är nog lite att det är samma titlar som reas ut överallt och det är titlar som bokbloggare tenderar att ha läst för åratal sedan.. Det finns säkert en massa pärlor att hitta om man letar, men de mesta känns inte så åtråvärt kanske.

Svar: Håller helt med dig. Det måste till en lagerresning för att det ska bli intressant!
Emma

2013-03-03 @ 17:25:09
URL: http://www.bokblomma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0