Boksmällan motad i grind

I alla fall tillfälligt.
 
Och det blev inte "Alltid du" av Pernilla Alm som jag trodde skulle lösa problemet som faktiskt gjorde det. Nej, en fragil läslust mår inte alls bra av den krypande allt-kommer-att-gå-åt-helvete-snart-känslan som ständigt finns närvarande i den boken. Det gick inte alls.
 
Nej, det som i alla fall just nu har löst problemet är "De vassa tändernas skog" av Carrie Ryan. Lite zombieapokalyps brukar alltid pigga upp mig, hur kunde jag glömma det? Dessutom har jag även bok två på lager efter att shoppat loss i Styxx Fantasys monter på Bokmässan. Kanske är min läsflow räddad?
 
Men nu kanske ni tänker "Meh, vad menar hon? Lite diskbänksrealistisk ångest är väl inget gentemot hela världens undergång? Hur tänker hon nu?". Men jo, det msåte jag faktiskt kontra med, folk som dras som malar mot ljuslågorna och sabbar sina äktenskap (eller, det vet jag ju inte ännu, men jag misstänker starkt), eller i alla fall sitt självförtroende är bra mycket jobbigare att läsa om än blodtörstiga zombies. Då kan det ju bara bli bättre, eller hur?
 
 

Kommentarer
Postat av: tant Hanneles bokparadis

Diksbänksrealism...... :)

Svar: Precis! :-)
Emma

2012-10-17 @ 12:42:26
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Emma

De vassa tändernas skog är riktigt bra. Diskbänksrealism är långt ifrån zombieapokalyps, så det så!

Svar: Jaa, visst är det! :-)
Emma

2012-10-18 @ 08:57:38
URL: http://emmapafo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0