Missat ögonblick

I går var vi lediga eftesom det var nationell helgdag har i Tanzania och jag njöt ordentligt och varierade dagen med att läsa, skriva och, som nyfrälst, titta på Dexter.

 

Och så hade jag tänkt ta lite bilder till bloggen, lite soliga, ljusa bilder som skulle påminna om att Tanzania har en strååålande sommar för tillfället. Och så lite bokinspirerade, såklart. Perfekta tillfället kom när Katti somnade på min datorväska där jag minuten innan hade lagt tre pockeböcker. Perfekt, söt, sovande misse+intressanta böcker=match made in heaven!

 

...om jag nu hade haft batterier kvar i kameran. Jag letade förbrilt efter sambons tills han kom på att han hade glömt den på jobbet. Så det blev varken retiga solbilder eller mysiga kattbilder.

 

Och det stora visionen blev inte ens en lite tummetott!

 


Kommentarer
Postat av: Vicky

Lyckost dig som är nyfrälst Dexter-fan - då har du mycket bra att se fram emot :)

2012-01-13 @ 15:28:00
URL: http://bockeretc.blogspot.com/
Postat av: Den luttrade bibliotekarien

Missade ögonblick med kameran - känns väldigt väl igen. Har haft en digitalkamera ett par år som tyvärr slukade batterier, oräkneliga är de gånger när jag skulle fota och så...stendöd kamera. Köpte en ny till jul med inbyggd batteriladdare, allt frid och fröjd tills vi upptäckte att vi glömt att köpa minneskort till den. Efter ca 3-4 bilder var det slut på minnet. Det var nog inte meningen att det skulle bli några foton över helgen.

2012-01-13 @ 21:19:05
URL: http://luttradbibbla.wordpress.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Vicky: ja, nu ar jag i mitten av sasong 2, sa det finns myyycket kvar!



DLB: neeej, vad surt! Kanner igen det dar alldeles for val, tyvarr. Min sambo ar dock mycket battre, vilket gor att jag har borjat forlita mig pa att hans kamera alltid ar redo, men som i exemplet ovan sa ar den inte alltid det.

2012-01-14 @ 08:13:29
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Boktokig

Känner igen det där med kamerabatterier!!!



Sol och värme låter ju inte helt fel!!! :)

2012-01-14 @ 11:03:31
URL: http://boktokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0