Läsrapport 2011

Målet med läsningen för 2011 var att nå 100 lästa böcker och jag bestämde mig för att det skulle ske utan stress och press, utan att jäkta och utan att ge avkall på sociala aktiviteter, och det tycker jag att jag har lyckats bra med. Ändå nådde jag (nästan) mitt mål och det känns himla bra.

 

Har ännu inte bestämt mig för målet för 2012 skall vara. 100+? Eller ett visst antal tegelstenar?

Har ni några förslag?

 

 

2011

JANUARI

1 Offerrit av Johannes Källström
2 Katitzi av Katarina Taikon
3 Utlänningar av Theodor Kallifatides
4 Prey av Rachel Vincent
5 Shift av Rachel Vincent
6 Alpha av Rachel Vincent
7 Finns inte på kartan av Carin Hjulström
8 Erotiska noveller av Birgitta Stenberg
9 Livslinjer av Nancy Huston (Prix Femina Läsutmaning 1)
10 Vickis vintage butik av Isabel Wolff
11 Alfahannen av Katarina Wennstam
12 En vandring i solen av Stig Claesson
13 Igelkottens elegans av Muriel Barbery

 

FEBRUARI
14 Bergets döttrar av Anna Jörgensdotter
15 Frostnätter av Arnaldur Indridason
16 How I taught my grandmother to read and other stories av Sudha Murty
17 Skynda att älska av Alex Schulman
18 Utrensning av Sofi Oksanen (Prix Femina Läsutmaning 2)
19 Snabba Cash av Jens Lapidus
20 Skulden av Jodi Picoult

 

MARS

21 Livläkarens besök av Per Olov Enquist
22 Body and soul av Jade Williams
23 City of Bones av Cassandra Clare
24The Bad Book Affair av Ian Sansom
25 Balzac and the Little Chinese Seamstress av Daj Sijie (Prix Femina Läsutmaning 3)
26 Vredens tid av Stefan Tegenfalk
27 Nirvanaprojektet av Stefan Tegenfalk
28 The Voyage of the Dawn Treader av C.S. Lewis
29 The Last of the Red-Hot Vampires av Katie MacAlister

APRIL

30 Charlotte’s webb av E.B. White
31 Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates (Prix Femina Läsutmaning 4)
32 Unseen Academicals av Terry Pratchett
33 Undead and Unemployed av MaryJanice Davidson
34 The girl most likely to… av Susan Donovan
35 The Farmer needs a Wife av Janet Gover

MAJ
36 En Hondjävuls liv och lustar av Fay Weldon
37 hush, hush av Becca Fitzpatrick
38 Falling out of Fashion av Karen Yampolsky
39 Trashed av Alison Gaylin
40 Dogs and Goddesses av Jennifer Cruise/Anne Stuart/Lani Diane Rich
41 See Jane Score av Rachel Gibson
42 Auto da Fay av Fay Weldon
43 Bröllopsboken av Magdalena Ribbing
44 Foreign Affairs av Alison Lurie (Prix Femina Läsutmaning 5)

 

JUNI
45 Small Gods av Terry Pratchett
46 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingmarsson
47 Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi
48 The Man Who Made Husbands Jealous av Jilly Cooper
49 The Solitaire Mystery av Jostein Gaarder

JULI

50  ”The Hat Shop on the Corner” av Marita Conlon-McKenna
51 “ Disobedience” av Naomi Alderman
52 “The Camel Bookmobile” av Masha Hamilton
53  “The Cat in the Hat” av Dr. Seuss
54 “I die, but the memory lives on” av Henning Mankell
55 “Take a chance” av Sarah Webb
56 “Praxis” av Fay Weldon

 

AUGUSTI

57 “Våldtäkt & Romantik” av Katrine Kielos
58 ”Postern of Fate” av Agatha Christie
59 ”Third Girl” av Agatha Christie
60 ”Islam, brudar och paljetter” av Ingmarie Froman
61 ”Timmen mellan hund och varg” av Silke Scheuermann
62 ”The Tales of Beedle the Bard” av J.K. Rowling
63 ”Undead and Unappreciated” av MaryJanice Davidson
64 “Dead in the Family” av Charleine Harris
65 “Solbarnet” av Monika Häägg
66 “Hitta vilse” av Carin Hjulström
67 ”Baddaren” av Emma Hamberg
68 ”Sommardöden” av Mons Kallentoft
69 ”Svenska Kulter” av Anders Fager
70 ”The Quarry” av Daniel Huws

 

SEPTEMBER

71 ”Mörkersikt” av Johannes Källström
72 ”Hummelhonung” av Torgny Lindgren (Prix Femina Läsutmaning 6)
73 ”Treeland The Land of Laughter” av Mkama Mwijarubi
74 ”Bränt barn söker sig till elden” av Cordelia Edvardson
75 ”Rapture” av Susan Minot (Prix Femina Läsutmaning 7)
76 ”Venus Rising” av Flora Speer
77 ”Fallet med de försvunna böckerna” av Ian Sansom

 

OKTOBER 2011
78 The Sittaford Mystery av Agatha Christie
79 Victory a story of a young boy av den Rwandiska författaren Barassa
80 Den felande länken av Stefan Tegenfalk
81 After the funeral av Agatha Christie

NOVEMBER
82 Free love and other stories av Ali Smith
83 The Blue Notebook av James A. Levine
84 Divine Providence av S.Ndunguru
85 Eldfödd av Stephen King
86 Flickan under gatan av Roslund & Hellström
87 I farozonen av Sally Beauman
88 Blinda solrosor av Alberto Méndez
89 Underdog av Torbjörn Flygt

DECEMBER
90 Vi har redan sagt hej då av Daniel Åberg
91 Women &Ghosts av Alison Lurie
92 The Wonderful Surgeon and other poems av Charles Mloka
93 Kär Lek? av Malin Johansson
94 In the belly of dar es salaam av Elieshi Lema
95 Yacoubians hus av Alaa Al-Aswany
96 Om någon vrålar i skogen av Malin Biller
97 Maran av Lina Neidestam
98 Älskaren av Marguerite Duras
99 Undead and Unreturnable av MaryJanice Davidson

+ halva Undead and unpopular av MaryJanice Davidson


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

OM du vill ha tegelstenar att läsa kan jag varmt rekommendera Game of Thrones-serien..hittills fem härliga böcker. Har avslutat den första, och ska starta den andra om nån vecka...

2012-01-02 @ 20:23:05
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Erika

Wow vad häftigt. Själv läste jag 46 stycken och är lite impad av mig själv, första gången jag räknat vad jag läst på ett år.

2012-01-02 @ 23:50:54
URL: http://erikasbokprat.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Så många du har läst! Det lät som en bra plan tycker jag, att läsa på i ostressig takt. Gott nytt 2012!

2012-01-03 @ 20:36:39
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

We did it! Jag läste oxå ut 100, men ibland blev det lite stressigt tycker jag. Kommer inte ha ett sådant mål för 2012...

2012-01-04 @ 16:08:26
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Trillingnoten: Vi kopte boxen i julklapp till oss sjalva! ;-)



Erika:ja, forra aret var mitt forsta ocksa, alltid intressant att ha koll pa vad man laser - dessutom sa glommer jag sa himla fort....:-)



Josefin: Ja, otress ar nog det basta!



Duktiga Tjejen: YAY!! Men, jag haller med dig, tror att jag skall kora utan sadana mal for 2012!

2012-01-06 @ 06:00:44
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, orkar inte ens känna mig stressad över att jag inte hinner läsa längre. Det känns bara lite tomt ibland. Hann säkert med fem böcker under 2011. Men vi läser mycket barnböcker. Så tidsmässigt så läser jag säkert lika mycket som tidigare, det är bara mer Den vilda Bebiresan och Petter och hans fyra getter (som jag kan utantill och baklänges i sömnen).



Du kan ju temaläsa lite: ett visst antal biografier, vissa tidsepoker, verklighetsbaserade, osv. Eller låta någon annan välja böcker åt dig.

2012-01-07 @ 09:19:12
URL: http://saraspekulerar.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Barnbocker raknas ocksa!



Ja, temalasning! elelr, bara ta dem som ligger i garderoben och vagra kopa nya...?

2012-01-10 @ 12:16:01
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0