Antikvariatet brevid Kullzenska

När jag var hemma så hann vi med en tur in till Kalmar och jag lyckades till och med att klämma in ett
besök på mitt favorit-antikvariat (i Kalmar, alltså, jag har ytterligare ett i Örebro och ett i Uppsala, mer om dem någon annan gång!)
Som jag faktiskt inte vet vad det heter (det ligger brevid Kullzenska Caféet, om någon nu vill besöka det. Alla i Kalmar vet vart Kullzenska ligger.). Det har ingen tydlig skylt längre, utan bara en markis och ett överfullt inre. Inte mig emot. De hade sommarerbjudandet "3 Pocket för 50 kr" i lådorna utanför och jag hittade raskt tre JCO som jag inte hade läst tidigare. Synd bara att jag inte kom ihåg att fota dem innan jag åkte, för de fick tyvärr inte plats i väskan.
Jag var ju tvungen att skära någonstans, för att släpa flyttkartonger med böcker över hela två kontinenter med jämna mellanrum håller snart inte längre.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0