Filosoferande

 

Lite vardagsfilosoferande så här på fredagsmorgonen.

 

I dag är det 11/11-11. Intressant. Vet ni om det finns någon domedagsteori som säger att jorden skall gå under i dag? Om jag inte missminner mig så fanns det massor inför 6/6 -06 och 7/7-07. Det begicks även en hel del självmord vid de här datumen. Här i TZ är det i alla fall tyst, hur ser det ut i resten av världen?

 

I dag vräker regnet ner, mycket härligt, måste jag säga. Snart kommer väl någon på idén att börja bygga en ark... Men, det får gärna regna ännu mer, ju mer desto bättre. Mer regn = bättre skördar = bättre liv. Även ekvationen mer regn = mer vatten i dammarna = mer el = mindre strömavbrott = mindre produktionstapp = bättre liv är populär.

 

I morgon har jag tagit ledigt från jobbet och åker med min Lions Club till Ngerengere utanför Morogoro för att i två dagar arbeta på ett Free Eye and Diabetes Camp för lokalbefolkningen. Ergo, det kommer inte att hända så mycket på bloggen i helgen. Trots mitt lovtal till regnet så hoppas jag att vägen ut till byn inte har regnat bort...

 

I dag är det första stora regnet sedan ombyggnationen av vägen utanför kontoret är klart. Det är den största huvudleden i staden och vid häftiga regn blir den alltid kraftigt översvämmad och trafiken kan stå stilla i timmar. Nu har de alltså byggt om den för att undvika översvämmningarna, vilket är bra. Frågan är bara, kommer deras dräneringssystem att hålla måttet? Eller kommer allt vattnet att hanmna hos dem som har sina kontor vid vägen? I klarspråk; kommer vi att bli översvämmade...?

 

 

Lite intressant så här på morgonkvisten.

Vad händer hos er i dag?

 

 


Kommentarer
Postat av: Kathleen

Jeg vet bare om folk som skal gifte seg i dag!

2011-11-11 @ 09:00:05
URL: http://kathleen-bean.blogspot.comt
Postat av: Trillingnöten

jadu, det verkar som om jorden ska gå under flera gånger per år...när det verkligen händer blir det nog en överraskning :=) hahaha

2011-11-12 @ 07:51:40
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0