1 eller 1 1/2 hyllmeter? Avgör själv!

Hur var det nu egentligen? Sambon sade att det låg minst en hyllmeter på golvet i vardagsrummet och jag satte emot och menade att det var närmare 1 1/2. Det kom en förfrågan på bild, så att ni kan avgöra själva, och här är den. Eftersom jag faktiskt hade städat upp högarna, så välte jag nu ut dem igen, för att kunna ge en god bild av kaoset.

 

 

Så, vad tror ni?

1 hyllmeter eller närmare 1 1/2?

 

Jag tog bilden mitt under strömavbrottet och Sambon, som befann sig i ett annat rum, trodde att blixten var indikationer på att elen skulle komma tillbaka...Stackarn, det gjorde det inte förens cirka 4 timmar senare....

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

hihi :)

2011-05-17 @ 21:36:16
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Vixxtoria

Jag räknar nog alltid hyllmeter utifrån bokryggarna. Det där ser ut som max 2 dm för mig ;-)



Det var inte det svar du ville ha? Nähä.



Okej, om man nu SKA räkna hyllmeter när böckerna är utlagda så där så liknar det mer 1,5 meter. Bättre?

Postat av: Emmas Bokhylla

Det ar ju markligt, jag har tva kommentarer pa det har inlagget, men samtidigt sa syns bara en...



Tankte bara tillallga att om man staller dem upp ordentligt (precis, jag spred ut dem for att orsaka forvirring, hehe, smart jag ar! :-)) sa ar de nog ca 70 cm hoga, tyvarr....

2011-05-18 @ 11:49:00
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0