Internationalla kvinnodagen

Internationella kvinnodagen 2011.

 

Jag skulle garna vilja fira den här dagen med ett besök på en trevlig utställning eller föreläsning, eller genom ett riktigt genomtänkt inlägg om mina kvinnliga favoritförfattare (det är många, listan skulle kunna bli väldigt lång, jag läser mest kvinnliga författare), eller kanske om kvinnors rättigheter här i Tanzania.

 

Det kommer dock inte att bli något sådant firande, tyvärr. Inte vad jag vet i nuläget i alla fall. Däremot så skall jag skicka en hälsning till min mor, som har varit och fortfarande är en av de viktigaste kvinnorna i mitt liv och påminna henne om det. Kanske något mer, om andan faller på.

 

 


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Jag "firar" genom att skylta böcker om feminism och kvinnokamp i biblioteket, verkar inte vara någon som märkt det dock.=)

2011-03-08 @ 09:10:01
URL: http://bokomaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0