Tillbaka från Arusha!

Flög hem till Dar es Salaam i morse, tidig morgon och det kändes både trist och härligt att åka tillbaka. Karibu Fair har varit fantastisk kul och lite stressigt, men det gick över förväntan och jag är väldigt glad!

 

Det kyliga (alltså kyligt, det går ner till kanske +17C om nätterna för tillfället, men blåser det så blir det riktigt kallt. Om dagarna daremot är det varmt och skönt, dock är luften frisk och klar!) klimatet där upp har gjort mig riktigt gott, har varit på topp i fem dagar och känt mig oerhört pigg! Nu, efter bara ett par timmar i Dar så känner jag mig onekligen rätt seg, varm och trög...(kan ju dock ha att göra med att jag klev upp 04.45 i morse...? Nej, nnu har jag bestämt att det är klimatet det handlar om!)

Men, vi säger så här, skulle jag få en förfrågan om förflyttning till Arusha så skulle jag stoppa in sambo och katt illa kvickt i min lilla Starlet och sträckköra hela vägen dit!

 

 

Och så har jag hunnit läsa ut två böcker, varav en på planet i morse. Jag har bara läst en bok av Kajsa Ingemarsson förut, "Den ryske vännen", och tyckte att den var okej, men ingen fullträff direkt, tyvärr, jag ville verkligen gilla den. Så därför har jag dragit lite på att läsa den här, men eftersom jag köpte den när jag var i Arusha sist (April) så tänkte jag att det kanske vore kul att läsa den just där. Och jag måste säga, "Bara vanligt vatten" gick verkligen hem hos mig.  Jag gillade den något enormt (den innehåller ju en hel del av mina favorit ingredienser, om man säger som så...) och varje gång jag var tvungen att lägga ifrån mig den så svor jag lite inombords. Helst hade jag velat stanna i hotellsängen och bara lääääst. I morse på planet så svor jag även lite över Kajsa också (även här inombords, annar skulle jag ha väckt mannen som sov brevid mig...), när boken tog slut och jag ville ha mer . Mycket mer. Det var faktistk länge sedan jag kände så och det var en skön känsla.

 


Kommentarer
Postat av: Jelly

vad skönt att du är tillbaka :) Jag tycker också att "Bara vanligt vatten" var riktigt bra!

2011-06-06 @ 15:14:53
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul att höra av dig! Att köra vägen mellan Dar och Arusha är ju ingen trist transport heller, minns savannen och bergskedjan med blommande baobabträd... Vackert!

2011-06-06 @ 16:32:35
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Duktiga Tjejen

Välkommen tillbaka! Fler foton från resan tack! :)

2011-06-06 @ 21:14:09
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Vicky

Kul att höra vad du tyckte om Bara vanligt vatten. Jag tyckte den hela tiden växte och blev bättre och bättre - gillade verkligen jag med!

2011-06-07 @ 14:48:56
URL: http://bockeretc.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Jelly: Tack, det är härligt att bara tillbaka!



Anna: Nej, det är helt fantastiskt faktiskt, speciellt så här års när allt förstfarande är grönt!



Duktiga Tjejen: Tack!! Fler foton kommer!



Vicky:Ja, de växte starkt och till slut blev jag sur - för att den var slut!

2011-06-08 @ 20:57:16
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Lisa H

Fint! Jag har läst ett par (dock inte Bara vanligt vatten) Ingemarsson och gillat. Vad är det för favoritingredienser du har som den boken innehåller?? :)

2011-06-15 @ 11:38:13
URL: http://ihyllan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0