Ny favoritläsplats!

Vi har ju, efter 2,5 år i lägenheten, äntligen införskaffat trädgårdsmöbler och en grill. Visserligen begagnat, men  oerhört funktionellt. Jag tror att sitta ute i trädgården (okej, det är väl att överdriva, bakgården menar jag) och läsa, grilla och njuta av ett glas vin kommer att bli min nya favoritsysselsättning. Det känns nästan lite som om jag låtsas att det är svensk sommar! ;-)

Jag satt i alla fall ute för första gången i söndags och läste "The Solitaire Mystery"av Jostein Gaarder.

Katti höll mig sällskap och ville även hälsa på grannens nya kattunge, men den blev rädd och sprang hem, så det blev inte så mycket med det.

Vår lägenhet från bakgården. Ser lite ut som ett fängelse, faktiskt, när jag tänker på det.

 

Sedan kom det gäster och vi firade lite svensk Midsommar. Det är vinter här nu, så det är nästan lika svalt som en varm sommardag i Sverige. Men bara nästan....

 

 


Kommentarer
Postat av: Stéphanie

Även fast det ser ut som ett fängelse så tycker jag det är väldigt fint. Har alltid velat åka till Afrika och är så glad för att jag hittade din blogg. Afrika+böcker=Sant! =)

2011-06-30 @ 19:32:56
URL: http://www.boktagen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Ah, tack, vad glad jag blir!

2011-06-30 @ 20:01:46
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Lisa H

Fängelse!? Hihi, det var du som sa det först :P Men katt, bok, vin, grillkväll: doesn't sound like prison to me :)

Undrar dock - Går det att se ut genom de där fönstrena??

2011-06-30 @ 23:17:19
Postat av: Erika

En läsplats utomhus och med ett glas vin är aldrig fel. Kul att du tittat in hos mig, hit kommer jag gärna tillbaka.

2011-07-01 @ 17:45:15
URL: http://erikasbokprat.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Lisa H: Alltsa...jo, det gar att se ut lite, men eftersom det ar inrett med typ morklaggningsgardiner (tjocka, fran tak till golv) for att hindra insyn, sa hander det itne sa ofta att man tittar ut...



Erika: Visst ar det alldeles, alldeles underbart?!

2011-07-05 @ 08:03:09
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0