Söndagsreflektioner

Sitter i en fotölj i vardagsrummet med dörren till bakgården öppen och sniffar efter kvarvarande dofter av kattpiss, som trots skrubbning finns kvar vid dörren. Solen strålar in och Katti ligger och flämtar i värmen.


Jag dricker hibiskuste, äter en bit ganska dålig choklad och reflekterar över om jag skall öppna en ny bok, och vilken i sådana fall, fortsätta traggla mig igenom det feltryckta avsnittet i "Summertime" eller om jag skall försöka knåpa vidare på något som jag hoppas kan bli en roman en dag.


Funderar också på om man som författare kan se skillnaden i sina verk - skillnaden mellan pretto smörja och något som faktiskt fungerar. Och inser att riskerna är stora att jag absolut inte skulle kunna se det.


Funderar på att fortsätta med mitt hibiskuste och lämna skrivandet till en dag då saker och ting känns lite mera positiva.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tycker du ska skriva!!! Om du har flow alltså, jag kan bara skriva när jag har flow i alla fall... Sedan har du säkert någon i ditt liv som du litar på att den säger sin ärliga mening-skicka manuset till henne/honom med jämna mellanrum! Så gör jag och det funkar kanonbra! Du rockar!!! Kram!

2011-07-03 @ 12:04:07
Postat av: Jelly

Skriv! Jag känner alltid att jag har så lite tid att skriva, har inte ens börjat min roman ännu, men den finns i huvudet och vill ut...Varje gång jag sätter mig blir jag avbruten!

2011-07-03 @ 12:33:00
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Anna

Gör det som känns roligast! Det är liksom bara då som det blir ngt bra av det... Så kul att höra att du skriver, hoppas vi får reda på vad så småningom.

2011-07-03 @ 14:18:53
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Vad gulliga ni alla är, tack så mycket! Kramar till er!

2011-07-03 @ 14:40:41
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men oj, det var som att läsa mina egna tankar här och nu. Har just suttit och grubblat på precis samma saker. Jag skriver på när jag har möjlighet, när jag sedan har fått lite distans går jag igenom samma text. Då är det lättare att se vad som funkar och inte. Jag tror inte på att censurera sig själv när man är i "skrivarflödet", då skapar man nog onödiga spärrar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0