Murphy's Law

Alltså, ibland undrar jag hur det egentligen står till med det här som kallas "kosmisk balans". Vem är det egentligen som sitter och delar ut jäkelskaper högt och lågt till en del och skiter i andra? Som till exempel, jag och min sambo.

 

Vem tror ni, sedan vi flyttade till Tanzania, varit drabbad av följande åkommor; malaria, bronkit, bakterieinfektioner, urinvägsinfektioner samt blivit biten av obehagliga flugor som lägger ägg i ens kropp (hela två gånger, till och med)?

 

Emma eller Emmas Sambo?

 

Vem tror ni har sluppit undan alla slags konstiga obehagligheter och max haft en svår förkylning med lite feber?

 

Emma eller Emmas Sambo?

 

Och vem tror ni fick fladdermusbajs över hela sig under kvällprommenixen i gårkväll?

 

Emma eller Emmas Sambo?

 

(Ok, vi bor i ett av världens fattigaste länder, har mat på bordet, tak över huvudet och kläder på kroppen, så det borde inte vara något gnäll alls från den här sidan. Men se det inte som gnäll, se det som en reflektion över det så kallade fenomenet 'kosmisk balans'. Om det nu finns, överhuvudtaget...).

 

Uppdatering: Och om det nu var någon som undrade, NEJ, jag vill inte min sambo något illa, ABSOLUT INTE, jag vill inte att han skall få någon av alla de obehagligheter som har drabbat mig. Men...hur kommer det sig att av två personer som äter samma mat, rör sig på samma platser, bor i samma lägenhet, så är det bara en som blir drabbad och inte den andra? Det får mig mer att fundera; Vad har jag gjort i mitt tidigare liv som har gjort att jag förtjänar det här?! Vems tår har jag egentligen trampat på?! Om man nu kan fråga sådana saker, det kanske inte passar sig..?

 

 


Kommentarer
Postat av: Sambon

Jag ser det mer som en 'Komisk Balans'

2011-02-12 @ 09:47:46
Postat av: Vixxtoria

Man tänker lite på Yin och Yang.



Och så skickar man en massa kramar och funderar över genetik, och över det faktum att den som t ex redan är lite sjuk har sämre immunförsvar. Fast det borde ju inte inverka på fladdermusbajset. Det var verkligen kosmisk orättvisa!!

Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hejsan, ja denna fråga skickas till lite olika bloggar :)



Jag undrar om du har sätt både Sex and the city & vänner och isf vilken tycker du är bäst?

svara i min this or that fråga om du har lust, vore kul att se hur folk resonerar! :)



http://robinhoods.se/2011/february/this-or-that-satc-vs-friends.html#comment

2011-02-12 @ 13:36:44
URL: http://robinhoods.se
Postat av: och dagarna går...

Ja, lagen om alltings jävlighet kan vara mycket orättvis...hoppas att du känner dig piggare nu, du verkar ha gjort din pott av sjukdomar.

2011-02-12 @ 15:19:42
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

Härdad kvinna! Hoppas du slipper fortsatta angrepp av kosmos illvilja!

2011-02-12 @ 17:31:14
URL: http://denofrivilligabloggaren.blogspot.com
Postat av: Hanneles bok-paradis

låter tufft, men jag tror inte du vill vara här i minusgrader och isiga gator..

2011-02-12 @ 20:41:53
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Bohusläningens Bokblogg

ojojoj, det kanske dock vänder...

Postat av: Emmas Bokhylla

Sambon: jag kan tanka mig det. Jag ser nog rolig ut pa hall i alla fall! ;-)



Vixxtoria: Tack, kram tillbaka! Jag funderar ocksa en massa, speciellt over genetik. Tur att min sambo ar sapass frisk, blir det nagonsin barn sa vore det synd om dem annars! :-)



Robin: tack for tipset, jag skall kika in!



Joanna: Haha, mycket battre! Om jag inte hade halkat i lordags efter att ha skrivit det dar inlagget och slagit i svanskotan! Folk skrattar at mig, nu for tiden... :-)



Den Ofrivilliga bloggaren: Precis, det som inte dodar, hardar!



Hannele: jag haller med, an sa lange har det ju kommit utspritt over en 3-arsperiod, sa jag klarar mig!



Bohulaningen: Jag hoppas det! garna snart!! :-)



2011-02-14 @ 13:52:47
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Bokomaten

Förlåt att jag fnissar, kan inte låta bli. Fladdermusbajs....:-D

Men du ska SE att det jämnar ut sig i längden... evil

2011-02-15 @ 11:33:25
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Lisa H

Stackare.. Men jag tror, som Bokomaten, att den kosmiska balansen jämnar ut sig så småningom. (men kanske inte på så sätt så att det drabbar din sambo, det får vi verkligen inte hoppas!)



Måste bara infika, har du sett Solsidan? Jag tänker bara på Fredde när du säger 'kosmisk balans'. Tror han eggade om det ett flertal gånger i något avsnitt nämligen, hihi :)

2011-02-15 @ 14:25:21
URL: http://ihyllan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0